حوادث

داستان هولناک قتل همسر با پتک و سنگ/ پیامک قاتلان بی‌رحم را لو داد

خاطره کارآگاهان جنایی؛

 

یک کارآگاه جنایی یکی از ماموریت‌های ضمن خدمتش را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ در پی تماس تلفنی فردی به هویت (ن – ن) با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درساعت ۰۰:۳۰ بامداد مورخه یکم اردیبهشت سال 91، مبنی بر ایراد ضرب و جرح و صدمه بدنی و ر‌ها نمودن وی به حالت مجروح از سوی دو نفر در یکی از روستاهای اطراف نمین و عدم توانایی نامبرده در ارائه نشانی دقیق و یا اعلام مشخصات ضاربین،  بلافاصله چند اکیپ گشتی برای شناسایی محل و امدادرسانی به مخاطب اعزام می‌گردند.

علی‌رغم گشت‌زنی مستمر و به دلیل عدم توانایی تماس‌گیرنده در ارائه نشانی و شناسایی نشدن محلی که مضروب (مقتول) در آنجا حضور داشته متأسفانه واحدهای گشتی موفق به امدادرسانی به فرد یاد شده نشده و در ساعت یک بامداد همان شب جسد مخاطب که از ناحیه سر دچار صدمه و ضرب‌دیدگی شده بوده در حاشیه جاده روستای گللو به طرف اولاغان کشف می‌گردد.

بلافاصله عوامل کلانتری و پلیس آگاهی در محل حضور یافته ضمن حفظ صحنه جرم و جمع‌آوری آثار و علائم جرم از جمله یک قطعه سنگ آغشته به خون، با حضور قاضی کشیک و پزشکی قانونی و تهیه و تنظیم گزارش اولیه، جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین و کشف حقیقت آغاز می‌گردد.

در تحقیقات اولیه و در پی اعلام و تأکید خانواده بالأخص همسر مقتول، اختلافات مالی به عنوان عامل و انگیزه احتمالی قتل از سوی قاتل یا قاتلین اعلام می‌گردد چرا که مقتول با فردی که از کلاهبرداران میلیاردی و شناخته شده بوده درگیری و اختلاف مالی داشته است. از این رو با انجام سلسله اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی محل اختفاء مظنون اولیه در شهر رشت شناسایی شده و با اجرای نیابت قضایی در 8 اردیبهشت سال 91 دستگیر و روانه زندان می‌گردد.

در ادامه تحقیقات و در پی بررسی خطوط ارتباطی سایر مظنونین از جمله همسر مقتول (ر – آ)، تعدادی پیامک مشکوک استخراج می‌شود که در ساعات ۲۴:۰۰ تا ۰۱:۰۰ (ساعاتی که مقتول درخواست امدادرسانی می‌کرده است) بین همسر مقتول و افراد نا‌شناسی رد و بدل شده بوده است، و به عنوان یکی از فرضیه‌های پیش‌رو در کشف قتل و برملا شدن حقیقت، ملاک عمل مأمورین قرار می‌گیرد.

با اطلاعات به دست آمده از بررسی خطوط تلفن ثابت و همراه همسر مقتول و ارتباط مشکوک وی، فرضیه نقش داشتن وی در قتل همسرش قوت یافته و از طریق اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی، با انجام یک سری اقدامات فنی و مخابراتی نشانی دو نفر مظنون که همسر مقتول در روز وقوع قتل با آن‌ها تماس تلفنی داشته شناسایی می‌شود و در ‌‌نهایت یکی از مظنونین (ح – ع – مکانیک) که به صورت مشکوک و در محل‌های نامعلوم بیتوته می‌کرده با انجام عملیات تعقیب و مراقبت و تغییر چهره از سوی مأمورین پلیس آگاهی دستگیر می‌شود.

مظنون دوم (ب – ک) نیز که در تهران مشغول گذراندن خدمت سربازی بوده، با هماهنگی و نیابت قضایی، از سوی مسئولین امر تحویل مأمورین شده و به شهرستان هدایت می‌گردد.

در ‌‌نهایت و طی تحقیقات و بازجویی‌های فنی و پلیسی و مواجه نمودن مظنونین با شواهد و دلائل از جمله متن پیامک‌های استخراجی و بازسازی صحنه قتل، مظنونین به قتل مرحوم (ن-ن)  با همدستی و هدایت همسر مقتول با استفاده از یک تکه سنگ و پتک فلزی به صراحت اقرار و اعتراف کرده هر سه متهم با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا