دسته بندی نشده

حمایت معنوی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس از دانشجویان

 دفاتر تحقیقات کاربردی پلیس استان ها به عنوان ویترین علمی ناجا هستند.

سرهنگ علیرضا سعیدی رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر این مطلب از همکاری ۳۰۹ نخبه علمی با این دفتر در اجرای طرح های تحقیقاتی، تالیفات، ترجمه ها و جلسات اندیشه ورزی خبر داد.

وی از دفاتر تحقیقات کاربردی پلیس استان ها به عنوان ویترین علمی ناجا یاد کرد و اظهار داشت: براساس ابلاغیه پژوهشگاه مطالعاتی ناجا، ۲ حوزه مطالعاتی به هر یک از دفاتر تحقیقات کاربردی استان ها سپرده شده است.

سرهنگ سعیدی افزود: از آنجا که اصفهان قطب گردشگری کشور محسوب می شود، به همین جهت حوزه مطالعاتی “گردشگری، نظم و امنیت” برعهده دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان قرار گرفت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: براین اساس هر کسی از هر نقطه ای از ایران که بخواهد در زمینه حوزه مطالعاتی گردشگری، نظم و امنیت، فعالیت پژوهشی انجام دهد بایستی تحت پوشش و حمایت دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان قرار بگیرد.

وی از شورای پژوهش پلیس اصفهان به عنوان عالی ترین شورای علمی استان یاد کرد و اظهار داشت: در این شورا که به ریاست فرمانده انتظامی استان برگزار می شود پروژه های تحقیقاتی مرتبط با نظم و امنیت، بررسی و تصمیمات لازم در خصوص نحوه اجرای آنها اتخاذ می شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان اجرای طرح حمایت از نخبه وظیفه را یکی از فعالیت این دفتر برشمرد و اظهار داشت: سربازانی که از طرف بنیاد نخبگان، شرایط نخبگی را احراز کرده و به ما معرفی شوند پس از گذراندن دوره آموزشی، ۱۱ ماه باقی مانده از خدمت خود را به اجرای یکی از طرح های پژوهشی مورد نیاز پلیس استان مشغول شده و با پایان یافتن پروژه تحقیقاتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنند.

سرهنگ سعیدی طرح کسر خدمت برای سربازان را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد و اظهار داشت: در این طرح سربازانی که شرایط نخبگی را احراز نکرده اما تمایل داشته باشند طرح تحقیقاتی مورد نیاز پلیس استان را انجام دهند در صورت تائید در شورای پژوهش این پلیس از ۲ تا ۶ ماه کسر خدمت دریافت خواهند کرد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان در خصوص حمایت این پلیس از پایان نامه های دانشجویی نیز گفت: براساس ابلاغیه پژوهشگاه مطالعاتی ناجا، برای پایان نامه های کارشناسی ارشدی که موضوع آن مرتبط با ماموریت های نیروی انتظامی باشد ۱۵ میلیون ریال و برای رساله های دکترای مرتبط، ۳۰ میلیون ریال پرداخت شده و  به انحصار پلیس اصفهان در می آید.

وی به حمایت معنوی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان از دانشجویان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر دانشجویی برای تکمیل پایان نامه خود نیاز به آمار و اطلاعاتی در حوزه ناجا داشته باشد می تواند با همراه داشتن معرفی نامه دانشگاه به این دفتر مراجعه و با هماهنگی های به عمل آمده به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.

سرهنگ سعیدی، چاپ کتاب های کاربست تحقیقات و پژوهش های علمی در حوزه نظم و امنیت استان و کاربست ره آورد دانش که به بررسی تحقیقات صورت گرفته در حوزه “گردشگری، نظم و امنیت” از سال ۸۷ تا ۹۶ پرداخته است، کسب چندین رتبه برتر در ناجا، اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام (ره)، چهارباغ عباسی، طرح احداث ایستگاه های امنیت و سلامت در جاده ها و اجرای طرح تولید موتورسیکلت های برقی با همکاری تحقیقاتی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان را از جمله دستاوردهای این دفتر برشمرد.

وی با بیان اینکه دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان تنها دفتر تحقیقاتی در بین ناجا است که در دانشگاه های برتر کشور دفتر پژوهشی تاسیس کرده است، هدف از این کار را تعامل بیشتر بین اساتید دانشگاه ها و دانشجویان  با کارشناسان و پژوهشگران پلیس عنوان کرد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

یلدا توکلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا