حوادث

توهم زدن در اثر شیشه کشیدن زندگیمان راسیاه کرد./ توهم به قتل رسیدن

توهم زدن در اثر شیشه کشیدن زندگیمان راسیاه کرد./ توهم به قتل رسیدن

شیشه، ماده مخدری که زندگی ما را نابود کرد.

« از وقتی که شروع به مصرف شیشه کرده، مرتب می‌گوید که کسی می‌خواهد او را بکشد. قبلا به خاطر ناراحتی  اعصاب  حالش بد بود؛ ولی بعد از مصرف شیشه، خیلی بدتر شده و به بهانه های مختلف مادرم را مورد ضرب و شتم قرار می دهد وحتی این اواخر…»

کمکم کنید، از پدرم می ترسم

در اتاق مشاوره باز شد و دختر جوان که از فرط ناراحتی به خود می پیچید، بعد از کلی تردید و دودلی وارد اتاق شد، در حالی که اشک از چشمانش جاری می شد، گفت: تو رو به خدا به ما کمک کنید، من از پدرم می‌ترسم.آه سردی کشید و ادامه داد: پدرم 54 سال دارد، او اول معتاد به تریاک بود، اما درحال حاضر حدود 4 سال است  هم تریاک مصرف می کند، هم شیشه و دچار توهم و هذیان شده است .از وقتی که شروع به مصرف شیشه کرده مرتب می گوید که کسی می‌خواهد او را بکشد. قبلا به خاطر ناراحتی  اعصاب حالش بد بود، ولی بعد از مصرف شیشه خیلی بدتر شده و به بهانه های مختلف مادرم را مورد ضرب و شتم قرار می دهد وحتی این اواخر اگر من از مادرم حمایت کنم یا حرفی بزنم، من را نیز مورد ضرب وشتم قرار می دهد.
یک روز به قدری مادرم را کتک زد که چون ترس از قانون و پلیس داشت، نگذاشت او را به بیمارستان ببریم و زخم های مادرم را خودش بخیه و پانسمان کرد.

به مادرم می گوید تو می خواهی من را بکشی!

به خاطر شکاک بودنش تمام خانه را مجهز به دوربین مدار بسته کرده و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد مادرم تنها بیرون برود و همیشه او را کنترل می کند.من هم اگر کمی از مدرسه دیر بیایم، من‌را به باد کتک می گیرد و می گوید بگو تا حالا با کی بودی؟ هرچه قسم می خورم که به‌خدا با کسی نبودم ، اتوبوس دیر آمده بود، باورش نمی‌شود. همیشه به مادرم می گوید تو می‌خواهی من را بکشی!
وقتی مادرم قهر می کند و به خانه پدر بزرگم پناه می برد، می آید و  التماس می کند که پشیمان شده و قول می‌دهد که خوب شود و با زور مادرم را به خانه برمی گرداند؛ ولی چند روز از آمدن مادرم نمی گذرد که دوباره همان کارهایش را شروع  می کند.

موقع خواب یک قمه کنار خود می گذارد

الان یک سال است که وقتی می خواهد به رختخوابش برود، یک قمه کنار خود می گذارد و نیمه های شب بلند می شود و قمه به دست می‌گیرد و فریاد می کشد، شب ها از دست پدرم آرامش نداریم و تا صبح به خود می لرزیم. وقتی از او می پرسیم که دیشب چرا داد و فریاد می کردی؟ می گوید شب‌ها یک سری افراد می آیند و من‌را اذیت می کنند. من و مادرم اسیر توهمات پدرمان شده ایم؛ نمی دانیم با این وضعیت چه کنیم تو رو خدا به ما کمک کنید…

 زندگی متوهم مصرف کنندگان شیشه

سرهنگ جهانگیر کریمی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در رابطه با این پرونده گفت : متاآمفتامین یا  شیشه، داروی محرک فوق العاده اعتیادآور است. شیشه سیستم عصبی را سرعت می بخشد و باعث می‌شود ابتدا احساس هوشیاری ، تمرکز، خوشی همراه با لذت شدید در فرد به وجود آید.سپس همان طور که فرد را به اوج برده بود، به زمین می کوبد.
در کیس مورد نظر به علت مصرف طولانی مواد مخدر واینکه حدود 4 سال بوده که شیشه  را جایگزین تریاک کرده وبه علت د اشتن مشکلات روحی ، روانی وعدم درمان ،دچار توهم وهذیان زیادی شده، همین باعث شده که فرد فکر کند افرادی قصد آزار واذیت وی را دارند و دائما همسر خود را که نسبت به او سوء ظن داشته، مورد ضرب و شتم قرار داده است.

راهکارهای توصیه شده برای حل مسئله

کارشناس ارشد مشاوره مرکز مشاوره آرامش اصفهان نیز در این باره گفت: یکی از مهم‌ترین علل بروز این مشکل بیماری روحی وروانی فرد مصرف کننده  است. این کارشناس مشاوره اظهار داشت: آرامش کوتاهی که اینگونه افراد به آن می رسند، اضطراب ، بیماری ، از دست دادن فرصت های زندگی ، از دست دادن جایگاه‌های شغلی واجتماعی ، ازهم گسیختگی خانواده ، سقوط اخلاقی و دینی ، بی هویتی واز دست دادن انسانیت و… را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: با عنایت به اینکه عمده مشکلات به‌وجود آمده، نتیجه اعتیاد و عدم درمان مشکلات روحی روانی پدر خانواده بوده، لازم است ابتدا به درمان مشکلات روحی و روانی وی پرداخته شود و ارجاع به روانپزشک از اهم فرآیند درمان است. پس از اینکه وضعیت روحی و روانی پدر کنترل شد، مسئله درمان جسمانی و روانی بیماری اعتیاد، دنبال شده که در این خصوص به بیمارستان ارجاع داده شد.

شیشه کشیدن
توهم زدن در اثر شیشه کشیدن زندگیمان راسیاه کرد./ توهم به قتل رسیدن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا