بحث هفته

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

«پیام نوروز برای ما، پیام زدودن کینه‌هاست، پیام شکوفایی و نشاط است.» نوروز روحانی با این پیام آغاز شد. شلوغ‌ترین نوروز رئیس‌جمهوری که حالا رسانه‌ها برای نوشتن از او و فعالیت‌هایش کمی دست‌به‌عصا حرکت می‌کنند. رسانه‌های عمدتاً مخالف دولت عقیده دارند در آستانه کمتر از 40 روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری، روحانی به‌عنوان یکی از کاندیداهای این انتخابات نباید فعالیت تبلیغاتی انجام دهد و از سویی رسانه‌ها نباید به تریبون تبلیغاتی وی تبدیل شوند. یکی از این مخالفان «حسین شریعتمداری» است که در گفت‌وگو با «فارس» تأکید کرد: «آقای دکتر روحانی ضمن آنکه رئیس‌جمهور کشورمان می‌باشند و اخبار و گزارش‌های مربوط به ایشان از سوی صداوسیما پوشش داده می‌شود، یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری دوازدهم نیز هستند و اما از سوی دیگر صداوسیما موظف به حفظ بی‌طرفی خود در ارائه فرصت‌های تبلیغاتی مساوی و یکسان به نامزدهای ریاست‌جمهوری است.» شریعتمداری درحالی از رسانه ملی به‌خاطر پوشش اخبار مربوط به روحانی گلایه‌مند است که در سوی مقابل، عده‌ای این رسانه را به‌خاطر تبلیغ زیرپوستی(!) برای یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی جناح مخالف روحانی موردانتقاد قرار داده‌اند، کاندیدایی که این روزها به هر شبکه‌ای سر بزنیم، تصویری از او می‌بینیم و حامیان وی به طرز عجیبی در فضاهای مجازی نیز فعال‌شده‌اند!

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

در نوروزی که گذشت اما روحانی بسیار فعال ظاهر شد. این فعالیت به‌اندازه‌ای نمود داشت و موردتوجه قرار گرفت که دامنه آن به برنامه «دورهمی» و کنایه‌های سیاسی «مهران مدیری» هم کشیده شد. مدیری که پیش‌ازاین سابقه اظهارنظرهای جنجالی و سیاسی در این برنامه را داشت و به همین دلیل خبرساز شده بود، این بار به‌صورت مستقیم رئیس‌جمهور و مدیران دولتی را هدف قرار داد. او وضعیت اقتصادی و نیز ماجرای آلودگی هوای خوزستان را دستمایه نقد قرار داده و با عباراتی کنایه‌آمیز گفت: «اگر انرژی‌ها مثل چهار سال قبل و زمان انتخابات بود الان بوی نفت بیشتری توی سفره‌ها می‌پیچید و مردم جنوب حداقل دو سه روز در سال از آسمان آبی سهمی داشتند… دلیل این‌همه تنبلی رو هنوز دانشمندان نتونستن پیدا کنن. ممکنه ارثی باشه و ژنتیکی یا خودخواسته!»

افزایش چندبرابری حجم فعالیت‌های حسن روحانی و کابینه دولت یازدهم این روزها بسیار محسوس است. دولت پروژه پشت پروژه افتتاح می‌کند، پروژه‌هایی که به تعبیر برخی تحلیلگران بیش از آن‌که «عمرانی» باشند، «انتخاباتی» هستند. کار به‌جایی رسیده که صدای اصلاح‌طلبان نیز درآمده است! عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و از حامیان حسن روحانی اخیراً در صفحه شخصی یکی از شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به این اقدامات دولت یازدهم و حسن روحانی انتقاد کرد و نوشت: «افتتاح پروژه‌ها توسط شخص جناب‌عالی در دو ماه پیش رو تأثیر مثبتی بر افکار عمومی نخواهد داشت؛ این امر را به دیگران بسپارید!»

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

روحانی در آخرین روز سال ۹۵ به دیدار بخشی از خانواده بهزیستی کشور رفت و با حضور در مجموعه دارویی رازک از ۶۰ قلم داروی جدید رونمایی کرد. در ایام نوروز ۹۶ تنها در سه استان به‌صورت حضوری یا ویدئوکنفرانس در ۶۳ مورد افتتاح پروژه یا آغاز عملیات اجرایی شرکت کرد. ازجمله در نخستین روز اداری سال ۱۳۹۶ در سفر به کردستان، از چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری کرد و برای نخستین بار کارخانه‌های مهم و صنعتی مانند پتروشیمی و کارخانه لاستیک بارز در کردستان به بهره‌برداری رسید؛ همچنین در سفر حسن روحانی به گیلان دو واحد بزرگ صنعتی تولید ورق‌های فشرده چوبی در رشت و مجتمع بندری کاسپین افتتاح و عملیات احداث بزرگ‌ترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگ‌ترین آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی آغاز شد. رسانه‌های مخالف این حجم از فعالیت را با زمان مشابه در سال گذشته یا حتی سال‌های گذشته مقایسه کردند و این‌طور نتیجه گرفتند که درمجموع روحانی «ناگهان خیلی فعال‌ شده است!»

حامیان دولت هم در مقابل، اذهان منتقدان روحانی را به سال 92 ارجاع می‌دهند، همان روزهایی که رئیس‌جمهور سابق به‌دنبال تحقق رؤیای حکومت مدل «پوتین-مدودوف» در ایران بود و در همین راستا، در آخرین روزهای قبل از انتخابات، به نام «سفرهای استانی» دست مشایی را گرفت و از این استان به آن استان می‌رفت تا برای یار غار خود تبلیغ کند و کسی هم کاری به کارش نداشت! این روزها هم که برخلاف نص صریح رهبری، کمپین «درختی»(!) راه انداخته و به تبلیغات عجیب‌وغریب و مشکوک مشغول شده‌اند و بازهم کسی کاری به کارشان ندارد.

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

روحانی روز گذشته در اولین روز پس از پایان تعطیلات نوروزی نیز با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور در دفتر خود دیدار کرد، دیداری که اهم سخنان رئیس‌جمهور در آن به شعار سال اختصاص داشت و روحانی آرزو کرد سال جدید سالی سرشار از رفاه عمومی، اشتغال جوانان، امنیت و رشد و شکوفایی در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد. روحانی در این دیدار بازهم سخنانی گفت که قطعاً از سوی مخالفان به‌نقد کشیده خواهد شد. شائبه انتخاباتی‌بودن این دیدارها و آمار و ارقامی که از عملکرد دولت ارائه می‌شود و عمدتاً هم مثبت هستند تا روز آخر تبلیغات، با رئیس‌جمهور کنونی و کاندیدای انتخابات بعدی همراه خواهد بود. مخالفان روحانی را تنها نمی‌گذارند!

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

تنها در خانه / منتقدان همیشگی دولت دست به کار شدند

نویسنده : سمیه یوسفیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا