حوادث

تصمیم جدید پزشک اسیدپاش در زندان

زوایای جدید پرونده دکتر اسیدپاش؛

 

پزشک متهم به اسیدپاشی در دومین جلسه بازجویی در دادسرای جنایی تهران ابعاد تازه‌ای از انتقام‌گیری اسیدی خود را فاش کرد. این درحالی است که او با پذیرش اشتباه خود، قصد دارد از دکتر انوری رضایت بگیرد.

به گزارش سرویس حوادث جام  نیوز به نقل از شهروند، ١٧ آذرماه وقتی پزشک جراح متهم به اسیدپاشی روی مدیر بیمارستان ضیائیان در برابر قاضی حسین‌پور بازپرس شعبه پنجم دادسرا قرار گرفت ماجرای عجیبی را مطرح کرد.

 

این پزشک جوان در دومین جلسه بازجویی، به تهدید ٢ همکار دیگرش اعتراف کرد. او که متهم است در ٨ آذر ماه، با اجیر کردن برادرزاده خود نقشه سازمان‌یافته‌ای را برای انتقام‌گیری از مدیر بیمارستان ضیائیان، طراحی و اجرایی کرده پرده از تهدید‌های ٢ پزشک دیگر هم برداشت.

 

او در اعترافاتش به بازپرس پرونده گفت: «اختلاف من با دکتر انوری خیلی مشهود بود، احساس می‌کردم تمام سال‌های درس خواندن و تلاش‌هایم با تصمیم‌گیری چند نفر بر باد رفته است. وقتی از هیأت علمی دانشگاه کنار گذاشته شدم، تنها دکتر انوری را مقصر نمی‌دانستم. چند نفر دیگر هم در بلایی که به سرم آمده بود نقش داشتند. به همین خاطر از مدتی قبل پیغام‌های تهدیدآمیز برای ٢ پزشک دیگر هم فرستادم. طاقتم تمام شد، دستم به جایی بند نبود و هیچ‌کس به اختلاف‌هایمان رسیدگی نمی‌کرد. تا این‌که تصمیم گرفتم، خودم انتقام‌گیری کنم. به همین خاطر دکتر انوری را نشانه گرفتم.»

 

این پزشک متهم در رابطه با سوال بازپرس پرونده مبنی بر این‌که شما موضوعات مختلفی را برای اقدام مجرمانه‌تان بیان کردید، اما آیا اخراج از هیأت علمی دانشگاه باعث چنین تصمیمی شد، یا تخلف‌هایی که

ادعا می‌کنید در بیمارستان رخ می‌داد؟ گفت: «من تصور می‌کردم که رفتار برخی از همکارانم در بیمارستان، خلاف قانون است.»

 

به دنبال رضایت
این پزشک جراح که برای اجرایی کردن نقشه اسیدی‌اش پای برادرزاده دانشجویش را هم به این جنایت هولناک باز کرده بود وقتی با خانواده‌اش روبه‌رو شد اعترافات تکان‌دهنده‌ای را پیش روی بازپرس پرونده قرار داد. پزشک متهم به اسیدپاشی با دیدن دختر ٢ ساله‌اش که در آغوش همسرش آرام نشسته و او را با دست‌های دستبند‌خورده تماشا می‌کرد، ناگهان منقلب شد و گفت: «پشیمان هستم. من زندگی خانواده خودم و خانواده دکتر انوری را در آتش اسید سوزاندم. پشیمانم و می‌خواهم از دکتر انوری و خانواده‌اش رضایت بگیرم.»

 

تحقیقات جنایی
بررسی‌های بیشتر در این پرونده اسیدپاشی نشان می‌دهد، انگیزه‌های واقعی متهم پرونده باید بیشتر از قبل موشکافی شود. این درحالی است که مباشرت در اسیدپاشی اتهام اصلی ٢ متهم پرونده است اما در تحقیقات بیشتر درخصوص نحوه ارتکاب جرم مشخص شد، متهمان پرونده برای اجرایی کردن جنایت اسیدی‌شان قبل از حمله به دکتر انوری، از وسیله‌ای مانند شوکر استفاده کرده بودند. با این حال پزشک متهم در اعترافاتش گفت: «ما از دستگاه شوک الکتریکی استفاده نکردیم، تنها یک فشفشه اسباب بازی بود که به پیشانی دکتر برخورد کرد.»  با دستور بازپرس حسین‌پور، تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم این پرونده ادامه دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا