أخبار

تشخیص ۱۵ نوع ویروس تنفسی

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این مرکز تحقیقاتی قادر به تشخیص ۱۵نوع ویروس تنفسی هستیم.

به گزارش وبدا،بهروز عطایی اظهار داشت: مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سابقه ۲۰ ساله دارد و مرکز تحقیقات عفونت‌های بیمارستانی که در سال ۹۰ تاسیس و در سال ۹۴ با گرفتن موافقت قطعی کار خود را ادامه داده است بر روی عوامل عفونی سطح جامعه و بیمارستانها تحقیق میکنند.
وی بیان داشت: در این مرکز تاکنون ۱۱۰ طرح پژوهشی پایان یافته است و ۱۵پروژه بزرگ در حال اجرا داریم و این در حالی است که در مرکز تحقیقات عفونت های بیمارستانی ۲۲ طرح پژوهشی داشتیم که ۱۵ طرح به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.
رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری اصفهان گفت: همچنین در مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه در سال۹۶ تعداد ۳۰ مقاله در ژورنال های علمی داخلی و خارجی به چاپ رسیده است و در مرکز تحقیقات عفونت های بیمارستانی ۱۷مقاله به چاپ رسیده است.
عطایی با بیان اینکه تحقیقات ما در مرکز در سه قالب کاربردی، بنیادی و بنیادی و کاربردی است،‌ افزود: بیشترین تحقیقات ما بر محور بنیادی و کاربردی است .
وی از وجود سه کمیته علمی و پژوهشی در دو مرکز تحقیقاتی خبر داد و افزود:کمیته بیماریهای تنفسی، کمیته گوارشی و کمیته نظام مراقبت مقاومت آنتی بیوتیک دربیمارستان ها از این جمله است.
رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه در این مرکز پژوهشی توانایی تشخیص ۱۵ نوع ویروس تنفسی را داریم، ادامه داد: بیماریهای تنفسی شامل غیر عفونی و عفونی می شود که کار ما با بیماریهای عفونی است.
وی گفت:در سال ۹۲ یک پروژه تحقیقاتی برای تعیین اپیدمی های بیماریهای تنفسی در سطح استان انجام دادیم تا علت اپیدمی را پیدا کنیم و به مردم و پزشکان راهنمایی را لازم بدهیم .
وی بیان داشت: در موارد بروز همه گیری بیماری های عفونی این مرکز توانایی های لازم را دارد تا در کنار بقیه حوزه های دیگر دانشگاه بر روی بیماری مورد نظر تحقیق انجام می دهد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا