حوادث

ترفند سارقان برای سرقت رمزهای بانکی در خودپردازها

مردی که با نصب یک نرم‌افزار در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، اطلاعات شخصی و رمز مشتریان را سرقت و از حساب بانکی آنها پول برداشت می‌کرد، ازسوی پلیس فتای شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران دستگیر شد.

به گزارش جام جم، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتای شهرستان رباط کریم از سرقت 46 میلیون تومان پول از حساب بانکی اش خبر داد و عنوان کرد وقتی قصد انتقال مقداری پول از حسابم را داشتم، متوجه شدم این مبلغ از حسابم کم شده است. این در حالی است که رمز کارتم را کسی نمی داند.

سردار ناصر اصلانی افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد تا این که مرد دیگری با حضور در پلیس فتا و ارائه شکایتی عنوان کرد، چند میلیون تومان از حساب بانکی اش سرقت شده است.

وی یادآور شد: جستجو ها برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی ادامه داشت تا این که کارآگاهان سرنخ هایی به دست آوردند که نشان می داد، با پول های سرقت شده تعداد زیادی سکه خریداری شده و پول ها به حساب چند مرد طلافروش واریز شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: با شناسایی طلافروشان، آنها به پلیس فتا احضار شدند و در تحقیقات از این افراد معلوم شد، دو مرد به عنوان مشتری به مغازه هایشان آمده و با خرید این سکه ها، پول آن را از طریق کارت به کارت پرداخت کرده اند.

ماموران پلیس فتا با بازبینی دوربین های مداربسته در طلافروشی های شهرستان رباط کریم موفق به یافتن تصویر یکی از سارقان شدند.

اصلانی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن تصویر یکی از سارقان، از طلافروشان و صرافان رباط کریم خواسته شد هنگام حضور این فرد در مغازه هایشان، موضوع را به پلیس خبر دهند.

وی گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که دو روز پیش صاحب یک مغازه طلافروشی با پلیس تماس گرفت و خبر داد مردی که شباهت زیادی به متهم دارد، سکه های زیادی را برای خرید سفارش داده است و قصد دارد پول آن را از طریق کارت به کارت پرداخت کند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران یادآور شد: ماموران فتا با اطلاع از موضوع عازم محل شده و متهم فراری را که قصد داشت برای دریافت سکه ها وارد مغازه طلافروشی شود، شناسایی و دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا، اظهارات متناقضی را بیان کرد، اما در مواجهه حضوری با طلافروشانی که به مغازه هایشان رفته بود، به جرایمش با همدستی مرد دیگری اعتراف کرد.

اصلانی یادآور شد: در تحقیق از متهم معلوم شد او و همدست فراری اش ابتدا با شناسایی بانک ها در نقاط مختلف شهر، نیمه های شب نرم افزاری را در بخشی از خودپرداز نصب می کردند و روز بعد وقتی مشتریان بانک ها برای برداشت از حساب هایشان در بانک ها حضور می یافتند، دستگاه مورد نظر تمامی اطلاعات شخصی و رمز کارت ها را ثبت می کرد.

وی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، این سارق و همدست فراری اش، به این ترتیب اطلاعات مشتریان بانک ها را به دست آورده و با تهیه کارت های اعتباری خام، مشخصات مشتریانی را که به دست آورده بودند روی آن نصب می کردند و از طریق کارت های جدید، پول ها را به حساب مغازه داران واریز کرده و طلا می خریدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در توصیه به مردم عنوان کرد در صورتی که قصد استفاده ازدستگاه های خودپرداز بانک ها را دارند، حتما دقت لازم را داشته باشند و به محض مشاهده موارد مشکوک با پلیس تماس بگیرند. علاوه بر آن اگر هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز متوجه شدند کارت آنها بسختی وارد دستگاه می شود، از استفاده از خودپرداز خودداری کنند.

سردار اصلانی افزود: از مسئولان بانک ها نیز می خواهیم ضریب امنیتی دستگاه های خودپرداز خود را بالاتر ببرند تا شاهد چنین سرقت هایی نباشیم.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی در حالی ادامه دارد که جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دیگر همدست فراری مرد سارق ادامه دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا