خانواده

ترفندهایی که کودک شما را به غذا خوردن مشتاق می‌کند

 

غذای کودک را باید به روشهای مختلفی همچون دادن غذای جدید، تزیین غذا به شکل حیوانات ، گل، عروسک، و استفاده از بشقابهای رنگین متنوع کرد.

محمدرضا سعیدی کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از والدین از بی‌میلی و کم اشتهایی کودکانشان رنج می‌برند، گفت: کودک برای غذا خوردن باید احساس گرسنگی کند فعالیت پیش از غذا، مصرف نکردن شیرینی، شربت، مایعات شیرین بین غذا و وعده‌های غذایی و خواب آلود نبودن به این امر کمک می‌کند.

 

وی ادامه داد: والدین باید از غذاهای مورد علاقه کودک استفاده کنند و در غذا دادن به کودک صبور باشند،زمان غذا خوردن را با ابزار محبت برای کودک لذت‌بخش کنند و زمانی با علاقه غذا می‌خورد با او صحبت کرد.

و از او تعریف و تمجید کنند غذای کودک را باید به روشهای مختلف همچون دادن غذای جدید،تغییر در غذا ، مزه، نحوه طبخ ، تزئین غذا به شکل حیوانات، گل و عروسک و استفاده از بشقابهای رنگین متنوع کنند.

 

این کارشناس اذعان داشت: در صورت امتناع کودک از غذا می‌توان آن را با غذای مورد علاقه‌اش مخلوط کرد. ساعات برنامه غذایی کودک نباید متغیر باشد و باید فاصله بین میان وعده‌ها و وعده اصلی رعایت شود. سفره غذایی کودک باید در محیطی تمیز، آرام، مطمئن و همراه با دیگران باشد.

 

سعیدی در پایان اظهار داشت: به کودک اجازه دهید خود در مورد سیر شدنش تصمیم بگیرد اگر در یک وعده مقدار کمتری غذا بخورد مسلما در وعده دیگر جبران خواهد کرد. برای غذا خوردن هرگز جایزه در نظر نگیرید و انتظار نداشته باشید کودکانتان خیلی با خواسته شما غذا بخورد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا