أخبار

تامین دستگاه‌های دیالیز استان‌های سیل‌زده

رییس هیأت امناء صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به ضرورت جابجایی بیماران دچار نارسایی کلیه و نیازمند انجام دیالیز در مناطق سیل‌زده به شهرها و استان‌های همجوار از تأمین ۵۰ دستگاه دیالیز توسط این مجموعه خبر داد.

دکتر مهدی یوسفی درباره خدمات این مجموعه به هموطنان سیل زده اظهار داشت: با توجه به بروز سیل اخیر در قسمت‌های زیادی از کشور و لزوم حفظ و استمرار امر خدمت‌رسانی به بیماران تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن جابجایی بیماران دچار نارسایی کلیه و نیازمند انجام دیالیز از مکان سکونت در مناطق سیل زده به شهرها و استان‌های همجوار گفت: توزیع کشوری دستگاه‌های دیالیز در کشور بر اساس سطح بندی معاونت محترم درمان وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و جهت پاسخگویی به نیازهای تعداد مشخص بیماران در هر منطقه جغرافیایی پیش بینی شده است.

رییس هیات امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: جهت جلوگیری از بروز وقفه و اختلال در روندهای درمانی بیماران در شهرهای سیل‌زده و افزایش بار تراکمی‌ بیماران در شهرهای پذیرای این بیماران، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با هماهنگی معاونت وزارت بهداشت نسبت به تأمین دستگاه‌های دیالیز استان‌های سیل‌زده گلستان، مازندران خوزستان، هرمزگان و ایلام و … اقدام کرده است.

رییس هیات امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: همچنین تأمین نیازهای ملزومات مصرفی بیماران و مراکز درمانی واقع در استان‌های سیل‌زده، مراکز درمانی استان‌های معین و استان‌های همجوار این مناطق هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اقدام به ارسال محموله حمایتی اقلام مصرفی ضروری شامل سرنگ، آنژیوکت، نیدل دندانپزشکی، باند، پد الکلی، پوشاک کودکان، کنسروماهی، باطری، چراغ قوه، دستکش یکبار مصرف و… و.  از طریق شرکت آوا پزشک کرده است.

یوسفی ادامه داد: همچنین با توجه به اعلام نیاز دریافتی در خصوص کمبودهای تجهیزات سرمایه‌ای در این مناطق، هیأت امنا با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به ارسال تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز شامل الکتروکوتر، انکوباتور، الکتروشوک، الکتروکاردیوگراف و …  نیز اقدام کرده است.

بنابر اعلام  روابط عمومی‌هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، وی تصریح کرد: ارسال دومین محموله حمایتی جدید شامل تخت بستری، تخت معاینه، برانکارد، تخت احیاء نوزاد و … با قید فوریت در دستور کار هیأت امنا قرار داشته و طی چند روز آینده به این مناطق ارسال خواهد شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا