حوادث

بيهوشی و مسمومیت 9 نفر در اثر خوردن آبميوه / وخامت حال سه تن از مسمومان

غفاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

 

دکتر غفاری لحظاتی پیش با تأیید خبر درج شده در جراید و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مسمومیت 9 نفر در دهدشت کهکیلویه و بویر احمد در اثر نوشیدن آب میوه تقلبی از وخامت حال چند نفر از قربانیان خبر داد.

دکتر رشید غفاری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد در گفتگوی ویژه با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه متأسفانه روز گذشته 9 نفر از ساکنین دهدشت استان کهکیلویه و بویراحمد در اثر نوشیدن آب میوه تقلبی راهی بیمارستان امام خمینی یاسوج شده‌اند، تأکید کرد: به گفته قربانیان روز گذشته فردی ناشناس در فضای سبز حومه دهدشت با تعارف آب میوه‌های پاکتی و کاملا بسته بندی شده در بسته‌های1.5 لیتری به ساکنینی که به منظور گردش در فضای سبز منطقه مذکور حضور داشتند آنها را دچار مسمومیت‌های جدی کرده‌اند به گونه‌ای که پس از نوشیدن این آب میوه افراد همگی بیهوش شده و توسط عابرین پیاده و سایر ساکنین محل به مرکز فوریت‌های پزشکی دهدشت اعزام و به علت وخامت حال این افراد  مستقیما به بیمارستان امام خمینی یاسوج منتقل شده‌اند.

 

وی از وخامت حال سه تن از قربانیان این مسمومیت خبر داد و گفت:‌ متأسفانه این سه نفر که شامل یک کودک سه ساله و یک خانم مسن و یک خانم جوان 28 ساله هستند به علت وخامت حالشان هم اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و وضعیت عمومی 6 نفر دیگر نيز تحت کنترل است و متأسفانه فعلا اطلاعاتی در خصوص نوع مسمومیت و فرد ناشناس خاطی در دست نیست و تحقیقات ویژه با همکاری وزارت بهداشت کشور به صورت فوری و ضربتی در حال انجام است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین با اظهار تأسف به علت اینکه متأسفانه به علت کمبود امکانات آزمایشگاهی علت دقیق مسمومیت افراد مذکور مشخص نشده است، افزود: هم اکنون نمونه‌برداریهای انجام شده از قربانیان و آثار این نوشیدنی به آزمایشگاه مرجع کشور برای بررسی و شناسایی علت مسمومیت ارسال گردید.

 

متادون عامل مسموميت 9 نفرشد

 

همچنين دکتر مولایی، رییس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حوالی ساعت 16 دیروز تعدادی بیمار با علائم مسمویت خوراکی به اور‍ژانس بیمارستان مراجعه کردند و با گذشت 2 ساعت، تعداد بیماران با این علائم به 8 نفر رسید و علائم بیماران نیز تا سطح کاهش هشیاری آنها پیشرفت کرد.

 

وی ادامه داد: نهمین بیمار نیز با همین علائم ساعاتی بعد از یکی از شهرستان‌های اطراف به این بیمارستان منتقل شد و پس از بررسی های اولیه 2 نفر از بیماران در بخش آی سی یو بستری شدند.

 

وی افزود: در میان این بیماران یک کودک 2.5 ساله نیز وجود داشت که به دلیل نبودن امکانات آی سی یو کودکان در دهدشت با آمبولانس به یاسوج منتقل شد.

 

مولایی افزود: همه این بیماران اذعان داشتند که 30 دقیقه قبل از بروز علائم، به تعارف یک فرد ناشناس نوشیدنی مصرف کرده بودند.

 

وی ادامه داد: بنا بر گفته‌های این بیماران تعدادی از این نوشیدنی‌ها در لیوان و برخی هم در پاکت‌های در بسته به آنها داده شده است.

 

رییس بیمارستان امام خمینی در خصوص عامل یا عاملان این حادثه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: پلیس در حال بررسی این موضوع است اما نتایج آزمایش های ما نشان داد مقدار قابل توجهی ماده مخدر متادون در این شربت ها وجود داشته و این مسمویت طبیعی نبوده است.

 

وی افزود: در حال حاضر حال عمومی اکثر بیماران رو به بهبودی است و رژیم خوراکی خود را آغاز نمودند اما کودک 2.5 ساله و یک خانم 71 ساله هنوز در آی سی یو هستند.

 

مولایی همچنین تاکید کرد: این شربت‌ها شربت دارویی و تقلبی نبوده و به عنوان نوشیدنی در اختیار مسمومین قرار داده شده بوده است.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا