أخبار

بهترین عمل جراحی زیبایی در مرحله اول انجام می‌شود

می‌خواهم ۱۰ سال جوان‌تر شوم

همه ما دوست داریم صورتمان همیشه جوان به نظر برسد  و اثری از چین و چروک در آن نباشد. با تکنیک‌های جدید و زیر نظر متخصص این امر امکان‌پذیر است.

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی  گفت: برای جوان سازی پوست می توان روش ها را به دو دسته جراحی و غیر جراحی تقسیم کرد. روش های غیر جراحی شامل بوتاکس، پیلینگ یا لایه برداری، لیزر و یا استفاده از پر کننده ها است.

دکتر حدادی ابیانه تصریح کرد: روش های جراحی نیز به دو دسته کم تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می شوند که معمولاً از روش های لیفتینگ آندوسکوپیک هستند و اکثراً در لیفتینگ های پیشانی استفاده می شود و روش های معمولی که برش های بزرگتری ایجاد می کنند و معمولاً در نقاطی این برش ها داده می شوند که به وضوح دیده نمی شوند.

میزان استفاده از ژل و لیزر به جای جراحی

 وی بااشاره به اینکه به طور کل روش های جراحی و غیر جراحی هیچ وقت رقیب هم نیستند و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد  افزود: چه بسا برخی اوقات این روش‌ها لازم و ملزوم هم هستند. در شروع روند پیری که معمولاً در صورت از ۳۴ یا ۳۵ سالگی است شاید روش های غیر جراحی جایگاه بیشتر داشته باشند اما از ۴۵ سال به بعد معمولاً استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی عدد و رقم خاصی ندارند و بسته به نژاد، تغییرات هورمونی و … کاملاً متفاوت هستند.

دکتر حدادی درباره جراحی صورت در سن بالا گفت: به اصطلاح جراحان، صورت در سنین بالاتر لهیده است یعنی آمادگی دارد که یک پروسه جراحی روی آن انجام پذیرد. معمولاً صورت هایی که همراه با ریخته‌گی یا کمبود حجم هستند به روش های لیزر یا بوتاکس جواب نمی دهند.

علت پیری صورت

وی خاطرنشان کرد: از سطح تا عمق صورت شامل لایه های مختلفی از جمله پوست، چربی زیر پوست، لایه غلاف بالای عضلات و سپس عضلات هستند.

دکتر حدادی  روند ایجاد چروک صورت را اینگونه شرح داد: با افزایش سن، چروک‌های ظریف با کاهش حجم و یک سری ریخته گی ها همراه هستند و این ریخته‌گی‌ها معمولاً شروع‌شان از ناحیه زیر پلک تحتانی و گونه است و به مرور خط خنده را عمیق می کنند و پس از مدتی در دو طرف چانه احساس می شوند و کم کم پرده ها یا چین های عمودی ناحیه گردن به وجود می آیند.

وی تصریح کرد: در واقع موارد گفته شده مجموعه تظاهر ناشی از اثر پیری روی کل لایه های صورت محسوب می شوند و متخصص بررسی می کند که اختلال مربوط به چربی زیر پوست است یا شل شدن عضلات و سپس اقدام به جراحی می کند.

مدت زمان دوام جراحی

 دکتر حدادی با اشاره به اینکه به تعبیری روش های جراحی دایم است افزود: با انجام جراحی لیفتینگ، بیمار سوار بر ماشین زمان، متوسط ۷ تا ۱۰ سال به عقب باز می گردد و همیشه ۱۰ سال از سن واقعی شناسنامه‌ای جوان تر دیده می شود. البته به این معنا نیست که در همان سن فریز شود بالاخره ممکن است در طی سال های بعد کمی تغییر در چهره ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد از نتیجه عمل جراحی کمی ترس دارند گفت: تصوری که در ذهن مردم هست کاملاً منطقی است چرا که افرادی را دیدند که یا در سال های گذشته با روش های قدیمی یا در زمان حال توسط افراد غیر متخصص تحت عمل جراحی قرار گرفتند ولی نتیجه نامطلوبی عایدشان شده است. مثلاً عمل جراحی لیفتینگ صورت تنها کشیدن پوست نیست. اگر این جراحی با تکنیک غلط انجام شود تمام وزن لایه های مختلف را می خواهند با کشیدن پوست جبران کنند بنابراین جهت کشیدگی عمودی تر که گویی از تونلی در حال گذر است که در آن باد مخالف می وزد. اما اگر این کار با تکنیک های درست و توسط متخصصی که علم این کار را داشته باشد انجام شود این نتیجه نامطلوب به دست نمی آید.

وی در مورد برش های جراحی گفت: آن قسمتی که مربوط به لیفت پیشانی است معمولاً در مو قرار می گیرد و با روش های آندوسکوپیک این برش ها به حداقل می رسد و برش لیفتینگ ناحیه صورت و گردن نیز در محل هایی انجام می شود که در معرض دید نیست مثل رستنگاه مو یا در قدام و خلف گوش یا ناحیه گردن که این اندازه برش بسته به شدت مشکل و نیاز بیمار دارد.

توصیه های قبل از عمل جراحی

متاسفانه برخی پزشکان عمومی در مطب عمل لیفتینگ را انجام می دهند که اگر از آناتومی صورت و خطرات یک کار ناعالمانه اطلاع کافی داشته باشند دست به این کار نمی‌زنند چرا که بیمار یک چهره غیر طبیعی و با دوام خیلی کم پیدا می کند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک ضمن بیان این مطلب افزود: بارها شده بیمارانی مراجعه می کنند که می‌گویند شش ماه پیش نزد یک متخصص عمل لیفتینگ را انجام داده‌اند و اکنون از برش‌های نامطلوب و همان شلی ها و ریخته گی های صورت شاکی هستند و این کار متخصص جراحی پلاستیک را سخت‌تر می کند.

دکتر حدادی با اشاره به اینکه بهترین عمل جراحی زیبایی، عملی است که در مرحله اول انجام شود گفت: اگر افراد تصمیم به انجام این عمل دارند باید با مطالعه کامل و بررسی، فردی را که علم و تجربه این کار را دارد پیدا و در کلینیک هایی که مجوز وزارت بهداشت را دارند نسبت به عمل اقدام کنند و اگر هدفشان استفاده از جراحی پلاستیک است می توانند به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه کنند تا ببینند جراحی را که انتخاب می کنند حتماً جراح پلاستیک باشد.

وی ادامه داد: همچنین افراد به مشاوره های قبل از جراحی توجه کامل داشته باشند، خواسته های شان را مطرح کنند ، حرف پزشک را بشنوند، توقعات غیر منطقی نداشته باشند و بدانند که عمل لیفتینگ صورت این گونه نیست که بعد از یک هفته بتوانیم نتیجه را ببینیم ممکن است تا چند هفته و حتی تا چند ماه طول بکشد تا آن نتیجه نهایی و مطلوب جراح و بیمار به دست آید.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک در خاتمه یادآور شد: یک نکته مهم دیگری که باید بیماران قبل از جراحی بدان دقت کنند آن است که حتماً اطلاعات مربوط به داروهایی که استفاده می کنند یا بیماری هایی که دارند و یا کارهایی که قبلاً روی صورتشان انجام شده را در اختیار پزشک قرار دهند. همچنین اگر فردی سیگار می کشد باید این موضوع را با جراح در میان بگذارد چرا که حتماً سه تا شش هفته قبل از عمل باید سیگار کشیدن قطع شود.

 مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا