آرایش و زیبایی

بالشی که “پوست” را جوان می‌کند

برای کاهش چین و چروک‌های صورت می‌توانید از بالش ابریشمی استفاده کنید. این بالش به راحتی رطوبت اضافی موجود روی پوست را جذب می‌کند و باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست را از بین می‌برد.

زهرا جلالی، متخصص پوست و مو گفت: خوابیدن به پشت (مانند مصدومان) می‌تواند کمک زیادی به هضم غذا کرده و از بازگشت اسید معده به داخل دهان پیشگیری کند. مهم‌ترین دلیل بازگشت محتویات شکم به داخل دهان ضعیف بودن دریچه خاصی است که در محل اتصال معده به مری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بهترین روش برای پیشگیری از این حالت، خوابیدن به روی پهلوی چپ است. اگرچه این حالت می‌تواند سوز‌های شکمی را کاهش دهد، اما اثر بدی روی چین و چروک‌های صورت دارد. در این وضعیت، فشار بیشتری در قسمتی از صورت که در بین گوشه بینی تا کناره‌های دهان قرار گرفته، وارد می‌شود.

این متخصص تصریح کرد: از این ناحیه به عنوان خط خنده یاد می‌شود و بسته به اینکه شما روی سمت چپ یا راست بدن خود می‌خوابید، به مرور زمان این خط‌ها عمیق‌تر شده، چین و چروک‌های بیشتری روی صورت ظاهر می‌شود. برای کاهش چین و چروک‌های صورت می‌توانید از بالش‌های ابریشمی استفاده کنید.

وی در پایان اظهار داشت: ابریشم نرم از دیگر پارچه‌ها است و فشار کمتری به پوست صورت شما وارد می‌کند و به راحتی رطوبت اضافی موجود روی پوست را جذب می‌کند، علاوه بر آن عوامل ضد باکتری روی ابریشم باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست را از بین می‌برد. همچنین بالش‌های ابریشمی کمک زیادی به زنان در کاهش علائم بعد از یائسگی می‌کند، این علائم شامل احساس گر گرفتگی، قرمزی، جوش زدن و برخی مشکلات دیگر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا