تازه ها

این ظروف موجب بروز میگرن می شوند

سینوزیت سر درد مردیک ماده شیمیایی مناقشه برانگیز در بسته بندی‌های مصنوعی، عامل تحریک کننده میگرن است.

محققان اعلام کرده‌اند که یکی از عوامل ابتلا به سردردهای شدید میگرن ناشی از نوشیدن آب از بطری‌های و لیوان‌های پلاستیکی است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک ماده شیمیایی مناقشه برانگیز در بسته بندی‌های مصنوعی، عامل تحریک کننده میگرن است.

بیسفنول ای (BPA) پیش از این به یک سری مشکلات سلامتی از جمله چاقی، ناباروری و مشکلات قلبی نسبت داده شده، اکنون آخرین تحقیقاتی که در مجله علوم سم‌شناسی منتشر شده این ماده شیمیایی را عامل ایجاد سردردهای شدیدی معرفی کرده است که بزرگسالان بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است.

نویسندگان این تحقیق از افرادی که مبتلا به میگرن هستند خواسته‌اند که منابع بالقوه آلودگی را در رژیم روزانه خود حذف کنند که این امر شامل ظرف‌های پلاستیکی که در مایکروویو مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستگاه‌های خنک کننده آب در ادارات نیز می‌شود.

در تحقیقاتی که پیشتر با استفاده از غذاهای تازه انجام شده مشخص شده است که ظرف سه روز حجم BPA به شکل قابل توجهی ( 66 درصد) در ادرار بیماران کاهش یافته است.

محققان دانشگاه کانزاس برای رسیدن به نتایج این تحقیقات قرارگیری انسان درمعرض ماده شیمیایی بیسفنول ای را در آزمایشگاه شبیه سازی کردند. آن‌ها رفتار موش‌هایی که هر سه روز یکبار این ماده شیمیایی را مصرف می‌کردند تحت نظر گرفتند. با گذشت 30 دقیقه فعالیت موش‌ها کمتر می‌شد و می‌خواستند از صدای بلند و نور شدید دور بمانند، به سادگی وحشت زده می‌شدند.

محققان رفتارهای موش‌ها را پس از مصرف بیسفنول ای شبیه ابتلا به میگرن توصیف کردند.

 

منبع : مهر

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا