تازه ها

ایران امسال به تولید کنندگان واکسن مننژیت می‌پیوندد

رئیس انستیتو پاستور خبر داد؛

در حال حاضر یک تولید کننده بخش خصوصی در حال انجام اقدامات تولید واکسن مننژیت هموفیلوس است که امسال خط تولید آن راه اندازی می‌شود.

دکتر مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص واکسن MMR گفت: واکسن MMRشامل واکسن سرخجه، سرخک و اوريون است. که یك تولید کننده در انستیتو پاستور تولید آن را شروع کرده است و انستنورازی هم در حال تلاش است که بتواند تا اواخر امسال خط تولید آن را راه اندازی كرده و محصول آن وارد بازار شود.

وی با بیان اینکه هنوز واردات واکسن MMR به کشور وجود دارد افزود: واکسن مننژیت هموفیلوس اطفال وارد کشور نمی‌شود. با این‌که کشور به این واکسن نیازمند است، یک تولید کننده بخش خصوصی در حال انجام اقدامات تولید است که در حال حاضر در مرحله گذراندن آزمون بالینی است و امیدواریم سال آینده این واکسن در کشور تولید شود.

وي عنوان کرد: واکسن مننکوکوک، سینه پهلو( پنوکوکوک) و واکسن HPV را در کشور تولید نمی‌کنیم، که البته تولید کننده این سه واکسن تنها سه کمپانی در دنیا هستند که ما هم قرار است تا چهار سال آینده تلاش کنیم به فن آوری تولید این واکسن‌ها دست پیدا کنیم و آن‌ها را تولید کنیم.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا