تازه ها

اولین وسیله‌ هوشمند برای شنا در آب

دانشمندان یک وسیله ورزشی منحصر به فرد برای کمک به ورزشکاران به ویژه شناگران برای نجات آن‌ها در مواقع خطر تولید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان سرانجام پیشرفته‌ترین دستگاه کنترل حرکات ورزشی و تناسب اندام به صورت دیجیتالی را طراحی کرده‌اند.

گفتنی است، این دستگاه که moov نام گرفته می‌تواند کلیه‌ حرکات ورزشی افراد در ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، گلف، بوکس وحتی شنا را کنترل و شناسایی نماید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه می‌تواند اطلاعات دریافت شده را به مربیان رشته‌های ورزشی انتقال دهد که شامل وزن فرد، فشار خون، ضربان قلب و حجم اکسیژن دریافتی است.

این دستگاه که در حقیقت یک مچ بند ورزشی ساده است اطلاعات خود را به گوشی تلفن همراه هوشمند و یا کامپیو‌تر مربیان ورزش ارسال می‌کند.

این مچ بند ورزشی حتی به مچ پای ورزشکار نیز می‌تواند متصل شود و در انواع رنگهای مختلف و بدون ایجاد حساسیت و واکنش‌های پوستی وجود دارد.

طراحان این وسیله قیمت پیشنهادی ۵۹ دلار را برای هر مچ‌بند در نظر گرفته‌اند.

با استفاده از این مچ بند مربیان می‌توانند در صورت هرگونه تغییر در آهنگ تنفس و یا ضربان قلب ورزشکار سریعا او را مطلع نمایند و به این ترتیب از بروز حوادث ورزشی در آینده اجتناب خواهد شد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

؛

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا