جهان

اولین نسل سبزیجات فضایی به زمین رسید

دانشمندان از پرورش میوه و سبزی‌های منحصر بفرد، در فضا که خواص درمانی ویژه‌ای دارند، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران از ایجاد تغییرات ژنتیکی در گیاهان خبر داده‌اند که می‌تواند سبب اثربخشی بیشتر آن‌ها بر سلامتی افراد شود.

گفتنی است، دانشمندان اجرای این شیوه را از انجام آزمایش بر روی میوه‌ها و سبزی‌های فضانوردان و بررسی تأثیر خواص آن‌ها بر سلامت فضانوردان بویژه بینایی آن‌ها بدست آورده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان راهی برای افزایش مواد مغذی موجود در سبزیجات برگ‌دار در فضا پیدا کرده‌اند و در نظر دارند که این شیوه را بر روی سبزیجاتی که در زمین کشت می‌شوند، پیاده سازی نمایند.

یکی از معضلات فضانوردان در فضا قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید است که می‌تواند آسیب جدی به سلامت آن‌ها وارد نماید و به همین دلیل مصرف میوه و سبزی حاوی کاروتنوئید‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مغذی اهمیت فراوان دارد.

دانشمندان برای کمک به فضانوردان نوع خاصی از رویش گیاهان و سبزیجات را در فضا ابداع کرده‌اند که سبب چندین برابر شدن خاصیت آن‌ها می‌شود و در نظر دارند با توجه به کم شدن امکانات رشد گیاهان در کرهٔ زمین و افزایش جمعیت این شیوه را بر روی سطح زمین آزمایش کرده، اثربخشی میوه‌ها و سبزیجات بر سلامت را بالا ببرند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا