حوادث

انبار مهمات، در زیر ساختمان‌های محله فاطمی تهران

 

پیدا شدن زاغه مهمات پر از گلوله‌های توپ متعلق به جنگ جهانی دوم در زیر ساختمان‌های محله فاطمی تهران شوک برانگیز شد.

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، گلوله‌های توپ زنگ زده از ظهر پنجشنبه گذشته مأموران امدادی را به حالت آماده باش درآورد.

روز پنجشنبه 30 مردادماه سال جاری مأموران پلیس 110 از کشف مهمات در یک ساختمان نیمه کاره واقع در خیابان فاطمی باخبر شدند.مأموران پلیس با اطلاع یافتن از این ماجرای عجیب بلافاصله خود را به خیابان شهید فکوری رساندند و با یک کارگر افغان روبه‌رو شدند که از دیدن مهمات جنگی شوکه شده بود.

 

«گل محمد» کارگر افغان که گلوله‌های توپ و مهمات جنگی را در زمان حفر چاه یافته بود در بازجویی‌ها به مأموران گفت: حوالی ظهر در حال گودبرداری این ساختمان 4 طبقه بودم، وقتی زمین را حفر می‌کردم متوجه شدم کلنگ به جسم آهنی برخورد می‌کند. خیلی کنجکاو شدم و به حفر چاه پرداختم اما همین که چشمم به  گلوله توپ‌های زنگ زده جنگی خورد ترسیدم و با پلیس تماس گرفتم. مأموران وقتی خود را در برابر یک انبار پر از مهمات در یک محوطه مسکونی بود دیدندکه هر لحظه امکان وقوع فاجعه وجود داشت زنگ خطر را به صدا درآوردند و تیم‌های ویژه خنثی‌کننده بمب ثانیه‌هایی بعد وارد عمل شدند.
مردان سیاهپوش چک و خنثی کننده بمب پلیس در مـــیان خرابه‌های ساختمان 4 طبقه آبی رنگ بالای یک چاه ایستادند و با احتیاط گلوله های زنگ زده  توپ را با طناب از چاه بالا کشیدند.گلوله‌ها که بیش از یک متر طول داشتند بعد از سال‌ها از دل خاک بیرون می‌آمدند از سوی مأموران کشف شد.

 

اهالی محل که وحشتزده از خانه‌هایشان بیرون ریخته بودند این صحنه‌های باورنکردنی را به تماشا نشستند و در حالی که باور نمی‌کردند سال‌ها روی یک انبار پر از مهمات آماده انفجار زندگی می‌کردند با نگاه‌های نگران عملیات خنثی‌سازی گلوله‌های توپ‌های جنگی را زیر نظر گرفتند.برخی از آنان یک‌سری وسایل باارزش خانه را با خود برداشته و محل را ترک کردند و برخی نگران کاهش قیمت زمین این منطقه بودند  و عده‌ای احتمال یافتن جسد مومیایی و عتیقه را دور از ذهن نمی‌دانستند.

 

عقربه‌ها ساعت 24 نیمه شب را نشان می‌داد  که کامیون‌ها وارد محل شدند تا گلوله‌ها را با خود حمل کنند و خودروی پلیس و خودروی آتش‌نشانی گلوله‌ها را اسکورت کردند. سردار «ساجدی‌نیا» رئیس پلیس پایتخت در تشریخ خبر مربوط به کشف گلوله‌های مستهلک گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که این مهمات متعلق به سال 1935 یعنی 79 سال پیش است.وی ادامه داد: از این ساختمان نیمه‌کاره 20 گلوله مرمی و 44 گلوله توپ کشف شده است.

 

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته احتمال می‌رود این منطقه زاغه مهمات در جنگ جهانی دوم بوده است و تحقیقات پلیسی برای کشف چرایی و یافتن گلوله‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.بنابر این گزارش از صبح دیروز عملیات ردیابی مهمات احتمالی در این منطقه آغاز شده و ساکنان این محله تا ایمن سازی کامل خانه هایشان را تخلیه کرده اند و پلیس کنترل آنجا را بر عهده دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا