خانواده

امکان حضور همسر در کنار زن باردار هنگام زایمان

نوزاد پسرسعید کشمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ترویج زایمان طبیعی بدون دخالت جراحی و دارو، امکان زایمان فیزیولوژیک در این بیمارستان فراهم شده است.

به گزارش زندگی سالم به نقل از فارس ؛ وی بیان کرد: این زایمان در محیطی کاملاً آرام و شبیه خانه صورت می‌گیرد که امکان حضور همسر در کنار بیمار نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای توسعه و ترویج هر چه بیشتر این نوع زایمان که ماهیت آن حمایت از نهاد خانواده است، هزینه‌های آن در استان کاملا دولتی بوده و تسهیلاتی در اختیار داوطلبان این کار گذاشته می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: در زایمان فیزیولوژیک، شهروندان می‌توانند با مراجعه به متخصص زنان و زایمان از ماه‌های اول بارداری داوطلب این کار شده و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی همچنین افزود: در این نوع زایمان علاوه بر بیمار، نزدیکان و همسر بیمار نیز آموزش می‌بینند، زیرا بیمار نیازمند حمایت روحی و روانی ویژه بوده و این نوع زایمان به نفع مادر و کودک است.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در ادامه بیان داشت: در زایمان طبیعی سعی شده شرایط زندگی روزمره را برای بیمار فراهم آوریم، به طوری که با زایمان در منزل تفاوت چندانی نداشته باشد، فقط از نظر ایمنی بیشتر، استاندارد و تحت نظر پزشک بودن متفاوت خواهد بود.

کشمیری گفت: از شیوه زایمان بدون درد در زایمان طبیعی استفاده می‌شود که در کاهش درد زایمان مؤثر و ترویج دهنده زایمان طبیعی است.

وی ابراز داشت: زایمان طبیعی بر دیگر زایمان‌ها برتری دارد و از نظر سلامت مادر و کودک نیز تاثیر بسزایی دارد زیرا استفاده از هرگونه دارو احتمال تاثیر بر روی جنین و مادر دارد.

این مقام مسئول در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر خاطرنشان کرد: تمامی مراحل قبل و بعد از زایمان به صورت طبیعی است، به گونه‌ای که پس از زایمان، نوزاد را کنار مادر قرار می‌دهند که این کار در ترشح شیر مادر، رضایتمندی مادر و کودک، احساس امنیت نوزاد و نیز ترویج استفاده از شیر مادر تأثیر بسزایی دارد.

کشمیری سیاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را حرکت به سمت زایمان طبیعی و کاهش انجام عمل سزارین اعلام کرد و گفت: برای تحقق این سیاست باید فرهنگ زایمان بدون درد و زایمان طبیعی و تمایل زنان به انجام این نوع زایمان را در جامعه ترویج و حاکم کنیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا