اقتصادی

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

آنچه مهم است با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری یعنی ترسیم خط مشی اساسی اقتصاد مقاومتی که برای مسِولین در سال 1396 مشخص شده مسیولین شرکت  توزیع برق اصفهان با نشستی خبری به تشریح فعالیت های خود در سال گذشته و دست آوردهای مهم در زمینه توزیع و مصرف برق در شهر اصفهان پرداختند.

برنامه ایمنی استفاده از برق در جشن های اعیاد شعبانیه و آیین عزاداری در دوماهه محرم و صفر در یک نشست مطبوعاتی تشریح و به ایجاد شرایط ایمنی برای اصناف آرماتور بند، بتون ریز و داربست بند تاکید گردید و با بیان خطرات احتمالی برق برای حفظ جان و کم کردن ریسک ذی نفعان از جمله کارگران و پرسنلان اداره برق و امور ساختمانی، و نیز اصناف پر خطر یک اصل مهم ایمنی تلقی شد. هم چنین در این نشست مطبوعاتی  پیرامون توسعه  بهره برداری از انرژی های نو برنامه های شرکت توزیع برق اصفهان اعلام گردید و چگونگی سرمایه گزاری سرمایه گزاران در ارتباط با استفاده از نیروی خورشیدی تشریح گردید.

در آغاز جلسه مهندس سید رسول رضیان مدیر دفتر ایمنی و کنرل ضایعات شرکت توزیع برق استان اصفهان  اولین  کسیست که باب گفتگو  را با خبرنگاران  می گشاید او در این  نشست راجع به نکات ایمنی برق در ماه محرم چنین اظهار می دارد: در سال گذشته ما توانستیم با آموزش های مختلفی که به پرسنل خود و همشهریان از طریق برنامه های صدا و سیما و هم چنین بصورت بروشور و تراکت با حضور در مدارس و آموزش دادیم هم در مصرف برق بهینه سازی کنیم و هم از تلفات جانی مردم و پرسنل خود به طور صد درصد حفاظت نماییم و با این رویکرد در سال گإشته حتی یک تلفات نیز در کل حوزه توزیع خود نداشته باشیم.وی در ادامه اظهار داشت:

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

نکات ایمنی برق در ماه محرم ویزه هیات ها و عزاداران حسینی موضوع مهمی است و می بایستی به هنگام برپایی چادرها و خیمه های عزاداری اهل بیت(ع) حریم های شبکه های برق را مد نظر داشته باشیم.

این فاصله یا حریم بطور متوسط 3 متر می باشد.

درمورد نصب علم یا پرچم های مخصوص عزاداری باید از لحاظ حریم تاسیسات و شبکه های برق مورد توجه قرار گیرد.

یعنی از نصب علم و پرچم های عزاداری بر روی شبکه ها و پایه ها و تاسیسات برق جدا خودداری شود.زیرا شبکه های برق عایق نیستند و نباید به آن ها نزدیک شد.

راجع به نکات ایمنی برق در ماه محرم افرادی هستند که مشغول حمل پرچم ها و علامت های مخصوص عزاداری می باشند که باید مراقب شبکه هایی که از عرض خیابان عبور کرده اسن باشند.خیمه ها و چادرهای عزاداری معمولا ناپایدار هستند و برای تامین برقاستفاده از کلید محافظ جان یک ضرورت است.

باید عرض کنم برای ایجاد خیمه ها و چادرهای عزاداری حتی المقدور از چارچوب های فلزی استفاده کنند.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

برای ایجاد روشنایی محافل عزاداری از لامپ های کم مصرف (LED) استفاده نمایند.

و نکته مهم شبکه های 20 کیلو وات هستند که بدون برخورد مستقیم نیز دارای میدان مغناطیسی هستند و احتمال برق گرفتگی وجود دارد.باتوجه به اینکه اغلب خیمه ها و تکایا برای تامین برق محیط خود از تیرهای برق شهری استفاده می کنند و این کار اغلب بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی (فیوز مناسب) و بصورت رو کار انجام می شودف توصیه ما استفاده از اماکن مسکونی و تجاری است که سیستم استاندارد دارند.

در قسمت دوم این نشست خبری محمد مهدی عسگری مدیر دفتر مدیریت شرکت توزیع برق استان اصفهان در مورد برنامه دفتر مدیریت مصرف، هفته نکوداشت مقام معلم و فرهنگ استفاده صحیح از انرژی چنین اظهار داشت:

آموزش و پرورش در اصفهان 6 ناحیه دارد  و  60مدرسه در سطح استان اصفهان با 20000 دانش آموز در مقطع ابتدایی پایه اول و دوم دبستان را انتخاب نموده ایم تا با هدف آموزش برای مادران و معلمان و دانش آموزان کمکی بزرگ به فرهنگ استفاده صحیح از انر زی کنیم.نام این طرح همیاران انرژی در مدارس شهر اصفهان است.

شعار مدیریت مصرف هر هفته سر برنامه صبحگاهی مدارس اعلام می گردد و بازخورد آن در طول 6 ماه  یک :برگزاری آزمون در پایان فروردین و اردیبهشت ماه از دانش آموزان  و دو: گرفتن شماره شناسه برق مصرفی خانواده بچه ها برای کنترل مصرف برق است و به آنهایی که کاهش مصرف برق داشته اند جوایزی داده میشود.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

وی برنامه های دفتر مدیریت مصرف سال 96 را در دو بند ب:بخش اداری که شامل برگزاری کلاس های آموزشی جهت کارمندان ادارات شهر اصفهان و برگزاری کلاسهای آموزشی جهت مدیران انرژی ادارات شهر اصفهان بود را بیان داشت و در بند ج: بخش صنعتی و کشاورزی به تشویق مشترکین ممیزی انرژی و تهیه طرح های بهینه سازی تجهیزات پرداخت.

و بخش خانگی را مهم ترین بخش در برنامه های دفتر مدیریت مصرف تلقی کرد که با توسعه آموزش دانش آموزان همیار انرژی و تولید برنامه های رادیو و تلویزیونی و استفاده از مطبوعات جهت آموزش مدیرت مصرف توانسته اند اطلاع رسانی و آگاهی مردم را پرورش دهند.

او در طول جلسه با پاورپینت نمودار مقایسه مصرف روزانه در دو روز گرم و معتدل سال در ساعات اوج مصرف برق یعنی ساعت 12 تا 4 عصر و در شب ساعت 8 تال 11 شب نشان داد.

و  بیان داشت تعداد کل مشترکین 1106388 که شامل بخش خانگی،عمومی،کشاورزی،صنعتی و تجاری می باشد.

و در اخر راهکارهای مدیرت مصرف را بیان داشت و تاکیدش بر بخش فرهنگ رسانی و آموزش صحیح برای مدیریت مصرف بود.

در پایان نشست خانم مهندس صالحی  در خصوص انرژی نو آمار و ارقام در اختیار اصحاب رسانه قرار داد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اصفهان / توسط وزارت نیرو

نویسنده : آزاده بیگی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا