مذهبی

از منظر احادیث با چه خانمی ازدواج کنیم؟

بر شما باد كه با زنان متدين ازدواج كنيد. …

سرویس مذهبی افکارنیوز- پيامبر (ص) فرموده ‏اند:
هر كس زنى را براى زيبايى او بگيرد، چيزى كه‏ دوست داشته باشد در او نخواهد ديد و هر كس با زنى براى مال او ازدواج كند،در واقع با مال او ازدواج كرده است و خدايش با آن وامى‏ گذارد. بر شما باد كه با زنان متدين ازدواج كنيد.
جابر بن عبد اللَّه انصارى مى ‏گويد:
در محضر رسول خدا نشسته بوديم، سخن از زنان و برترى برخى از ايشان بر برخى ديگر به ميان آمد. پيامبر فرمودند: آيا در اين باره براى شما سخنى بگويم؟ گفتيم: آرى، اى رسول خدا! فرمودند:
از بهترين زنان شما زنانى هستند كه بسيار فرزند آورند و سخت مهربان باشند. در اهل خود عزيز و پوشيده و نسبت به شوهر متواضع و بى ‏پرده باشد و از غير شوهر خود را سخت پوشيده دارد، و زنى كه سخن شوهر را بشنود و فرمانش را اطاعت كند و در خلوت آنچه را كه شوهر مى‏ خواهد به او ارزانى دارد همراه با لطافت زنانه.
سپس فرمود: آيا بگويم بدترين زنان شما كيست؟ گفتند: آرى! فرمودند:
آن زنى كه با اهل خود متواضع و فروتن است و نسبت به همسر سركش، نازا و كينه‏ توز است، از زشتى پارسايى نمى‏ كند و چون شوهرش نيست بى ‏پروا، و در خلوت از شوهر خويشتن- دارى مى‏ كند، همچون مركب چموش، و عذرى از شوهر نمى ‏پذيرد و گناه او را نمى‏ بخشد.
و فرموده است: با دوشيزگان ازدواج كنيد كه دهانشان خوشبوتر است و فرزندان بيشتر مى ‏آورند و نكوخوى‏ ترند و بهتر و نرم‏ترند و رحم‏هاى ايشان استوارتر است.
امام صادق فرموده است: پيامبر ضمن آنكه براى مردم خطبه مى‏ خواندند فرمودند: اى مردم! از خضراء الدمن (سبزهاى رسته بر كنار گلخن و مزبله) پرهيز كنيد.
گفتند: منظور چيست؟ فرمودند:
زن زيبايى كه در محيط بد پرورش يافته است.
امام صادق (ع) فرموده است:براى زن نيكوكار و پسنديده نمى‏ توان قدر و منزلتى تعيين كرد كه چون سيم و زر نيست، بلكه از آن بهتر است و زن بد را ارزشى به اندازه خاك نيست كه خاك از آن گران قدرتر است.
منبع:روضة الواعظين / ترجمه مهدوى دامغانى، ص597.

منبع خبری: افکارنیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا