حوادث

ابتکار یک مرد شیاد در کلاهبرداری از همسرش

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری در شهرستان بیرجند خبر داد.

سرهنگ پرویز عربزاده رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: خانمی با ارائه شکایتی به اداره آگاهی اعلام داشت که ماموران کلانتری وی را به اتهام صدور چک بلامحل دستگیر و اکنون با قرار وثیقه آزاد شده، در حالی که اصلاً از افتتاح حساب و صدور دسته چک خبر ندارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکی پرونده در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و در بررسی‌های فنی به این نتیجه رسیدند که امضاء افتتاح حساب با امضاء شاکی همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: با مشخص شدن عدم تطابق امضاء افتتاح حساب مسئول افتتاح حساب بانک مربوطه به پلیس آگاهی احضار شد و مورد تحقیق قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: کارمند بانک در تحقیقات پلیس بیان داشت همسر شاکی با مراجعه به بانک و ارائه مدارک همسرش تقاضای افتتاح حساب برای همسرش را داشت که من هم بنا به آشنایی با شوهر شاکی برای همسرش حساب جاری افتتاح و دسته چک صادر کردم.

سرهنگ عربزاده در ادامه بیان داشت : با مشخص شدن تخلف کارمند بانک با هماهنگی مقام قضایی شوهر شاکی به پلیس آگاهی احضار شد ، متهم که خود را از دید ماموران پنهان کرده بود محل اختفای وی شناسایی و دستگیر شد و  تحقیقات از وی آغاز شد.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های پلیس عنوان داشت، توسط رابطی با متصدی افتتاح حساب بانک آشنا شدم و بدون حضور همسرم با مدارک هویتی همسرم به بانک مراجعه کردم و کارمند بانک اقدام به افتتاح حساب و صدور دسته چک کرد.

با اعترافات متهم کارمند بانک نیز به تخلف خود اعتراف کرد که پرونده با حضور متهمان جهت رسیدگی به مقام قضایی ارسال شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا