حوادث

ابتلای یک کرمانی دیگر به کرونا/ دو مورد مشکوک دیگر هم شناسایی شد

 

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 3 مورد مشکوک به کرونا ویروس در استان کرمان خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر محمدمهدی گویا گفت: از 3نفر موارد مشکوک به کرونا ویروس، یک مورد ابتلا به این بیماری قطعی است و 2 مورد دیگر آزمایشاتشان در حال بررسی است.

وی با بیان این که حال عمومی این افراد خوب است، افزود: این سه نفر با فردی که هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا ویروس فوت کرده بود، در تماس بودند که اولین مورد پرستار ICU و 2 مورد دیگر یک نفر پزشک معالج و نفر سوم داماد فرد فوت شده است.

دکتر گویا با اشاره به این که این بیماری می تواند از فرد بیمار در بعضی موارد باعث انتقال به دیگران بخصوص کادر درمانی شود افزود: این موارد بخصوص هنگامی رخ می دهد که هنوز ابتلا به بیماری قطعی نبوده و کادر درمانی نکات حفاظت از خود را رعایت نمی کنند.

وی در ادامه علائم بیماری کرونا ویروس را مشکلات تنفسی شدید و عوارض گوارشی بیان کرد و گفت: این بیماری در ادامه ممکن است باعث نارسایی در کلیه و کبد و سایر دستگاه های حیاتی فرد مبتلا شود.

دکتر گویا تاکید کرد: در موارد خفیف بیماری توصیه می شود بیمار در منزل تحت مراقبت قرار گرفته و وظیفه مراقبت از بیمار در منزل فقط بر عهده یک فرد باشد و سایر افراد خانواده به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری باید از شخص بیمار دور باشند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از رسانه ها خواست با فرهنگ سازی و آموزش در پیشگیری از این بیماری به وزارت بهداشت کمک کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا