جهان

آشنایی با کشور فرانسه |فرانسه گردی

همه چیز درباره فرانسه

کشور فرانسه، بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی به‌حساب می‌آید و کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا از همسایگان فرانسه هستند؛ همچنین به‌وسیلۀ تونل دریایی به کشور انگلستان راه دارد. جمعیت کشور فرانسه به‌طور تقریبی شامل 64 میلیون نفر و مساحتش 55 هزار کیلومترمربع است. دین این کشور مسیحیت و واحد پول آن یورو است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر فرانسه پاریس است. شهرهای معروف کشور فرانسه شامل پاریس، لیون، آنانسی، نایس، مارسه و تلوزه است. مردم این کشور فرانسوی‌زبان هستند و به‌ندرت انگلیسی حرف می‌زنند. فرانسه ازنظر آب‌وهوایی، معتدل و دارای چهار فصل است؛ اما آب‌وهوای نواحی مختلف آن کمی متفاوت می‌شود. جنوب این کشور دارای سواحل گرم است. بندر مارسه و شهر نیس مکانی گرم برای توریست‌های علاقه‌مند به دریا به‌حساب می‌آید؛ چراکه سواحل این شهرها روز و شب شلوغ و کار رستوران‌ها و فروشگاه‌ها پررونق است.

معرفی پاریس پایتخت فرانسه

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل – دو – فرانس است. این شهر یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است. پاریس همچنین بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان ازنظر سطح تولید ناخالص داخلی به‌شمار می‌رود. پاریس شهری مدرن اما کلاسیک است و در آن از آسمان‌خراش‌ها خبری نیست. از جاذبه‌های آن رود سن است که از میان این شهر عبور می‌کند. شهر پاریس میزبان تعدادی از مهم‌ترین سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی بین‌المللی است. جمعیت این شهر حدود دو میلیون نفر و منطقه شهری جمعیتش بالغ‌بر نه ‌هزار نفر است. تعداد زیادی از آثار دیدنی، مؤسسات و پارک‌های مشهور جهان در پاریس قرار دارند. شهر پاریس و برج ایفل و خیابان‌های اطراف آن و همچنین بازار شانزه‌لیزه برای توریست مکان جالبی به‌شمار می‌رود. در کنار شلوغی شهر پاریس باغی به نام مونو وجود دارد که می‌تواند مردمان را مدتی از زندگی ماشینی دور سازد؛ همچنین نیلوفرهای آبی این باغ شهرت بسیاری دارد.

معرفی برج ایفل پاریس

حقایق جالب درباره برج ایفل

برج ایفل با ارتفاع 324 متر یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم پاریس و یکی از مشهورترین بناهای جهان است. این برج فلزی در سال 1889 توسط گوستاو ایفل به‌عنوان ورودی یک نمایشگاه بین‌المللی به‌مناسبت یک‌صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد. هرساله 22 میلیون نفر از این برج باعظمت دیدن می‌کنند و برج ایفل نمادی از شکوه و عظمت پاریس به‌حساب می‌آید؛ چراکه ایفل در شب چون نگینی بر آسمان پاریس می‌درخشد. ایفل نماد بلندی و استقامت و نماد مسلم شهر است. برای بالارفتن برج و دیدن کل شهر و پیچ‌وتاب رود سن از بالای آن، باید در صف‌های طولانی ایستاد؛ ولی درنهایت تحمل این صف‌های چندساعته به قدم‌زدن در بالای آشناترین برج دنیا و گرفتن عکس‌های رنگارنگ و منظرۀ شهر می‌ارزد.

فرانسه

موزه لوور پاریس

موزه لوور یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های پاریس است. ساختمان این موزه به‌تنهایی شاهدی بر تاریخ غنی قرون‌وسطی تا به امروز است. لوور بزرگ‌ترین موزۀ پاریس، مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین و ارزشمندترین نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و اشیاء تزئینی از قرن 21 را داراست. این مکان تاریخی سالانه میلیون‌ها نفر را از سراسر دنیا به بازدید خود می‌کشاند. از شاخصه‌های مهم آن تابلو مشهور لبخند ژوکوند است که یکی از پربازدیدکننده‌ترین تابلوهای نقاشی این موزه به‌شمار می‌رود. فرانسوی‌ها به آن ژوکوند می‌گویند؛ چون نام شوهر خانم مونایندا آقای فرانسیکو ژوکوند بوده است؛ درحالی‌که ایتالیایی‌ها آن را به همان نام مادام لیزا می‌شناسند. از مهم‌ترین جاذبه‌های موزه لوور، بخش تاریخ ایران است که بدون شک اعتبار و جلال خاصی به این موزه اعطا کرده و نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان نظاره کرد. در قسمت ایران می‌توان مجسمه گاو بالدار بزرگ را مشاهده کرد که درواقع سر پادشاهان آشوری را دارند. به این مجسمه‌ها ظاهراً لاماسو گفته می‌شود. در اساطیر زرتشتی به این موجود گوبدشاه گفته می‌شود که هم پاسدار آب‌های زمین است و هم نگهبان گاو هدیوش که در آخر زمان به‌همراه سوشیانس ظهور می‌کند تا با اهریمن نبرد کند. نکته جالب این مجسمه‌ها این است که کلاً پنج پا دارند؛ ولی وقتی از پهلو به آن‌ها نگاه می‌کنید چهارپا دارند و وقتی از روبه‌رو به آن‌ها خیره می‌شوید دو پا دارند. دیدن تمامی بخش‌های موزه لوور نیازمند حداقل دو روز کامل است.

موز لوور فرانسه

میدان باستیل هم به‌خاطر نقش تاریخی و هم به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی صورت‌گرفته در آن از شهرت برخوردار است. بسیاری از اتفاقات تأثیرگذار در تاریخ فرانسه در این مکان رخ‌داده و خیابان شانزه‌لیزه مربوط به قرن هفدهم پاریس است که با درختان زیبای حاشیه خود یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. این خیابان حدفاصل میدان کنکورد و طاق نصرت تریومف قرارگرفته و یکی از مهم‌ترین مراکز خرید و تفریح در پاریس محسوب می‌شود.

فرانسه تا ایران چند ساعت اختلاف زمان دارد؟

زمان محلی فرانسه حدود سه ساعت‌ونیم عقب‌تر از ساعت رسمی ایران و پیش‌شماره آن 33 است؛ همچنین ولتاژ برق فرانسه 220 ولت است.

با ویزای شنگن سفر کنید.

هم‌اکنون با ویزای مسافرتی یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن مثل فرانسه می‌توان به بیشتر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا مسافرت کرد. بر اساس قرارداد شنگن که فرانسه از امضاکنندگان آن است، مرزهای کشورهای امضاکننده عملاً برداشته‌شده و درنتیجه دارندگان ویزای هر یک از اعضاء اجازه می‌یابند برای مدت محدودی به سایر کشورهای هم‌پیمان مسافرت کنند و پس‌ازآن به کشور محل اقامت برگردند. کشورهای عضو قرارداد شنگن شامل بلژیک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، ایسلند، لتونی، لوکزامبورک، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، چک، آلمان، مجارستان و اتریش می‌شود. این رویداد دارای پیامدهایی در گردشگری است؛ ازجمله اینکه شما با ورود به هریک از این کشورها می‌توانید به کشورهای دیگر اعضاء مسافرت کنید و چون مسافرت‌های داخلی در اروپا به‌صورت زمینی بسیار جذاب است پس باید اطلاعات بیشتری از راه‌ورسم مسافرت زمینی در این کشورها داشته باشید.

ویزای شینگن

زمان مناسب برای رفتن به فرانسه، اسپانیا و ایتالیا

کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا برای تعطیلات زمستانی و تابستانی بسیار مناسب هستند؛ همچنین دوچرخه‌سواری در کشور فرانسه علاقه‌مندان بسیاری دارد. اگر در سفر به فرانسه سؤال خاصی داشتید و نتوانستید پاسخ آن را از مردم خیابان‌ها بگیرید به هتل‌ها یا توریست اینفرمیشن‌های کشور مراجعه کنید.

نقطه مشترک مردم ایران و مردم فرانسه

نکته جالب و نقطه مشترک میان مردم فرانسه و ایران این است که مردم کشور فرانسه مثل ما ایرانی‌ها صبح‌ها عادت به خوردن نان تازه و گرم دارند و می‌توان آن‌ها را در صف نانوایی یا در خیابان‌ها با یک نان بلند دید. آن‌ها به نانوایی، بولانژری می‌گویند. فرودگاه پاریس بسیار بزرگ و پیچیده است. سعی کنید به هنگام بازگشت ساعاتی قبل از حرکت در فرودگاه باشید و در حین گردش از پرواز جا نمانید؛ همچنین گردشگری با اتومبیل در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. ممکن است شما هم تصمیم بگیرید در آنجا اتومبیل، اجاره و با آن گردشگری کنید؛ پس گواهینامه بین‌المللی بگیرید و همراه خود داشته باشید. بسیاری از توریست‌ها با اجارۀ کمپیر در شهرها و کشورهای مختلف اروپا گردشگری می‌کنند. کمپ‌زدن در فرانسه ممنوع است. اگر قصد کمپ‌زدن دارید بهتر است به کمپینگ‌ها بروید؛ اما در مناطق کوهستانی اگر با کمپر هستید می‌توانید در بعضی نقاط بمانید و در پایان پیک‌نیک زباله خود را در محل رها نکنید. نکته قابل‌توجه در این کشور رنگ تابلوهای ورود به اتوبان است که با سایر کشورهای اروپایی فرق می‌کند. رنگ اتوبان سبز و رنگ جاده معمولی آبی است. اگر اتومبیل دارید و می‌خواهید وارد اتوبان شوید و پول پرداخت کنید تابلوهای رنگ سبز را دنبال کنید.

تصادف در کشورهای اروپایی

اگر خدای‌ناکرده در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی تصادف رانندگی کردید یا مشکلی پیش آمد که حق با شماست به این نکته توجه داشته باشید که از صحنۀ تصادف به‌خوبی عکس بگیرید؛ چراکه هر حرفی را که در ابتدا بزنید آن را به‌حساب خواهند آورد. اگر شاهدی وجود داشت نام و شمارۀ تلفن و آدرس وی را یادداشت کنید و هیچ برگه‌ای را امضا نکنید؛ مگر آنکه از متن آن به‌خوبی آگاهی یابید؛ همچنین مدارک ماشین و گواهینامه مخصوص کارت بیمه اتومبیل را همراه داشته باشید. به کشورهایی که قصد عبور دارید توجه کنید که بیمه شما در آن کشورها معتبر باشد؛ در غیر این صورت دچار دردسر و متحمل هزینه بسیار خواهید شد.

مجری زن تلویزیون با پوشش چادر در فرانسه + عکس

نویسنده: مرجان حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا