حوادث

آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

 آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

 آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

زمانی که من را از ماشین پیاده کردند،زمین آنجا خاکی بود. من را به داخل محلی ناشناس برده، دست و پایم را بسته و پس از آن چشمانم را باز کردند. حدودا پس از گذشت دو ساعت، دو نفر به سراغ من آمده و شروع به صحبت کردند. آن‌ها در مذاکرات اولیه ……

 آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

اعلام وقوع یک فقره آدم ربایی

از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره آدم ربایی در مقابل یک پروژه ساختمانی در پایتخت اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو ، با تهدید سلاح سرد، اقدام به ربودن صاحب پروژه ساختمانی به نام ابوالقاسم کرده و پس از اقدام به آدم ربایی، به همراه فرد ربوده شده از محل متواری شدند. کارآگاهان با حضور در محل وقوع آدم ربایی به تحقیق از شاهدان پرداختند. شاهدان در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند: ابوالقاسم  به همراه یکی از کارمندان خود و مهندس از در پروژه خارج شد. امید و مهندس هر دو نفر به طرف خودروهای شخصی خود رفته و ابوالقاسم نیز قصد سوار شدن به خودروی شخصی خود را داشت که ناگهان سه نفر ایشان را به زور و با تهدید چاقو، سوار یک دستگاه خودرو کرده و به سرعت محل را ترک کردند .

 آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

رهایی فرد ربوده شده

کمتر از 24 ساعت از زمان آغاز تحقیقات در خصوص پرونده آدم ربایی نگذشته بود که فرد ربوده شده با مراجعه به پلیس آگاهی به کارآگاهان اعلام داشت که آدم ربایان او را در ساعت یک بامداد در بیابان رها کردند .

 آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

ابوالقاسم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  آدم‌ربایان پس از سوار کردنم به ماشین، بلافاصله چمشانم را بستند؛ حدودا یک ساعت داخل ماشین بودم که احساس کردم ماشین وارد یک جاده فرعی و خاکی شده. زمانی که من را از ماشین پیاده کردند، زمین خاکی بود؛ من را به داخل محلی ناشناس برده، دست و پایم را بسته و پس از آن چشمانم را باز کردند.حدودا پس از گذشت دو ساعت، دو نفر به سراغ من آمده و شروع به صحبت کردند. آنها در مذاکرات اولیه درخواست 10 میلیارد تومان پول در ازای آزادی من داشتند که عنوان داشتم چنین پولی را ندارم؛ پس از گذشت چند ساعت آنها میزان پولِ درخواستی خود را به 5 میلیارد تومان کاهش دادند، اما باز عنوان کردم که در حال حاضر چنین پولی در اختیار ندارم؛ طی این مدت آنها اقدام به گرفتن تمامی مدارک و عابربانک های همراهم کرده بودند که پس از رهایی از دست آنها متوجه شدم که مبلغ 120 میلیون تومان پول داخل حساب‌هایم توسط آنها برداشت شده.ربایندگان تهدید کرده بودند که اگر پیگیر شکایت خود باشم، آن‌ها به من و اعضای خانواده‌ام آسیب می‌رسانند. نهایتا در تاریکی شب مجددا من را سوار ماشین کرده، چشمانم را بسته، به محلی تاریک و بیابانی منتقل و در آنجا رهایم کردند.
ربایندگان، اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص اعضای خانواده‌ام ، محل زندگی و کارشان، زمان عروسی فرزندانم و حتی نوع ماشین عروسی پسرم در سال گذشته و حساب‌های بانکی ام داشتند.

  اعتمادی کامل به سرکارگر خود داشتم

با توجه به اظهارات ابوالقاسم، کارآگاهان تحقیقات خود را روی افراد مرتبط با وی و به ویژه همکارانش قرار دادند؛ کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هم زمان با وقوع آدم ربایی، سرکارگرِ ابوالقاسم به نام موسی نیز به صورت ناگهانی محل کارش در پروژه ساختمانی ( محل وقوع آدم ربایی ) را ترک کرده و فردای آن روز مجددا در محل کارش حاضر شده.در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موسی با دو تن از همسایگانش ارتباط نزدیکی داشته، با توجه به اطلاعات به دست آمده ، بررسی نقش و مشارکت موسی، اکبر و صادق در ربودن ابوالقاسم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که هر سه نفر آنها مشارکت مستقیم در آدم ربایی داشته‌اند.بلافاصله موسی ، اکبر و صادق دستگیر و با آغاز تحقیقات از این سه نفر، آن‌ها در اظهارات اولیه منکر هرگونه مشارکت خود در آدم ربایی شده، اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و به طراحی آدم ربایی و اجرای آن به همراه دو تن از دوستان اکبر اعتراف کردند. با شناسایی مرتضی و علیرضا به عنوان دو عضو دیگر گروه آدم ربایی، آن‌ها نیز دستگیر و در اعترافاتشان عنوان داشتند که در ازای دریافت مبلغ 45 میلیون تومان حاضر به مشارکت در آدم ربایی شدند .

 آدم ربایی در تهران/ سرنوشت فرد ربوده شده چه شد؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا