تازه ها

گجت پوشیدنی لورآل برای زیبایی پوست

اگر از مشکلات پوستی همچون اگزما و آکنه رنج می‌برید، گجت پوشیدنی لورآل با اندازه‌گیری سطح pH پوست، راهکار تازه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد.

متخصصان زیبایی پوست معتقدند وقتی سطح  اسیدیته‌ی پوست بالا می‌رود و به‌عبارتی خارجی‌ترین لایه‌ی پوست موسوم به لایه‌ی شاخی خاصیت اسیدی‌تری پیدا می‌کند، باکتری‌ها و قارچ‌ها نمی‌توانند در چنین محیطی رشد کنند و به حیات خود ادامه بدهند.

اسید منتیل (acid mantle) خاصیت اسیدیته‌ی پوست است که رشد باکتری و قارچ‌های پوستی مضر را به تأخیر می‌اندازد. مشکل اینجا است که با کمک نوارهای اندازه‌گیری pH سالویا و ابزارهای اندازه‌گیری pH متر روش‌های مناسب و راحتی برای اندازه‌گیری سطح pH پوست نیستند.

شرکت فرانسوی لورآل امسال در نمایشگاه CES 2019 از گجت پوشیدنی و اپلیکیشن جدید My Skin Track pH  که می‌تواند سطح pH پوست را اندازه‌گیری کند، رونمایی کرد. این گجت با نام تجاری لاروش پوزای (La Roche-Posay) برای مراقبت از پوست معرفی شده است و می‌تواند میزان اسیدیته‌ی پوست را به‌راحتی اندازه‌گیری کند.

گوی بالوچ معاونت ارشد لابراتوار فناوری لورآل اعلام کرد: مدت‌ها است که جوامع علمی و پزشکی متوجه ارتباط بین سطح pH پوست و برخی مشکلات و ناراحتی‌های پوستی که میلیون‌ها نفر از آن رنج می‌برند، شده‌اند. هدف ما این است که با کمک این فناوری پیشرفته، با مصرف‌کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی کمک کنیم تا بتوانند اطلاعات معنی‌داری درباره‌ی وضعیت پوست‌شان در اختیار داشته باشند و محصولاتی منطبق بر نیاز خود خریداری کنند.

براساس اعلام لورآل، شرکت فرانسوی موفق شده است با همکاری Epicore Biosystems، فناوری جدید را توسعه دهد. فناوری اندازه‌گیری میزان pH پوست برمبنای میکرو فلوئیدیک‌ها و مطالعه‌ی دستکاری و کنترل مایعات توسعه یافته است. لورآل ادعا می‌کند که My Skin Track pH اولین گجت پوشیدنی است که می‌تواند میزان تعرق منافذ پوست را ازطریق میکرو‌کانال‌ها اندازه‌گیری کرده و سپس در زمانی بین ۵ تا ۱۵دقیقه میزان اسیدیته و سطح pH آن را مشخص کند.

با این وجود، انجام این کار به‌سادگی گرفتن نوار قلب یا ECG با کمک اپل واچ نیست. کاربر ابتدا باید صبر کند تا رنگ نشانگر تغییر کند و سپس با استفاده از اپلیکیشن مخصوص گجت پوشیدنی لورآل میزان اسیدیته را اندازه‌گیری کند. الگوریتم بینایی کامپیوتری میزان pH و همچنین میزان تعرق پوستی را اندازه‌گیری می‌کند و به‌همراه گزارش سنجش‌های انجام ‌شده، توصیه‌هایی برای تهیه‌ی محصولات La Roche-Posay ارائه می‌دهد.

یکی از موضوعات مهمی که ممکن است درکنار ساده‌بودن روش انجام تست مورد توجه قرار گیرد، پایه‌ها و مبناهای علمی آن است. L’Oréal معتقد است که رابطه‌ی تنگاتنگی بین سطح pH پوست و مشکلات پوستی رایجی همچون خشکی و اگزما وجود دارد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که سطح pH بسیار پایین یا بسیار بالا می‌تواند باعث بروز التهاب‌های شدید پوستی شود و چنین مشکلاتی را تشدید کند. در سال ۲۰۰۲ بررسی تحقیقی دیگری در همین زمینه در مجله‌ی بین‌المللی پوست منتشر شد. براساس آن تحقیق، اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی توصیه‌شده برای پوست‌های حساس، تاثیرات قابل‌توجهی بر سطح pH پوست می‌گذارند.

اما برخی متخصصان درباره‌ی رابطه‌ی بین سطح pH پوست و مشکلات پوستی نظر دیگری دارند. برخی پزشکان معتقدند بدن انسان به‌صورت طبیعی سطح pH پوست را تنظیم می‌کند و نیازی به استفاده از محصولات تنظیم‌کننده‌ی سطح pH پوست نیست. لورآل نیز تحقیقات بالینی که با همکاری آزمایشگاه بیوتکنولوژی دانشگاه نورت وسترن را ملاک قرار می‌دهد و معتقد است بین سطح pH پوست و آکنه‌های پوستی رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد.

البته برخی تحقیقات انجام‌شده مربوط‌به سال‌های قبل و پیش از توسعه‌ی گجت پوشیدنی لورآل می‌شود. هم‌اکنون My Skin Track pH با امکان خرید محصولات سال‌ها قبل از نتایج این مطالعات تکمیل نظرسنجی – که احتمالا به همین دلیل pH پوست منحصرا در دسترس خواهد بود، تنها ازطریق فروشندگان انتخاب لاروش پوزای (La Roche-Posay) در ایالات متحده آمریکا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. باید ببینیم تحقیقات بعدی در این زمینه به چه سمتی خواهد رفت.

مجله اینترنتی زندگی سالم

تینا پورشاهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا