حوادث

متلاشی شدن باند گوشی قاپی شامل یک زن و هفت مرد

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۸ نفر اعضای باند سرقت گوشی از مسافربران و تاکسی های تهرانی خبر داد که شیوه و شگرد خاصی برای این کار داشتند.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وصول گزارشاتی مبنی بر سرقت های سریالی در محدوده بازار و خیابان های اطراف بازار تهران از تاکسی ها و مسافرکشان تحقیقات در این باره کلید زده شد.
تحقیقات اولیه در اینباره نشان از این داشت که سرقت ها توسط یک خانم انجام می شود که به صورت تک نفره و با بهانه سفر دربستی سوار ماشین می شود و نکته مشترک این سرقت ها نیز این بود که متهم زن پرونده پس از ارتکاب به سرقت، سریعا از خودروی پیاده شده و به همراه خودروی ۴۰۵ دیگری که در محل تعقیب اش می کرده متواری می شده است.
با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان اداره هجدهم آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند و تحقیقات اولیه را برای شناسایی متهم کلید زدند که در این رابطه یک خانم که متهم اصلی بود به همراه هفت متهم مرد دیگر مورد شناسایی قرار گرفتند.
با توجه به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از خیابان های نواب، روز گذشته ماموران آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شده و با توجه به سوابق متهم زن پرونده، ۴ اکیپ مامور آگاهی به همراه ماموران زن به محل اعزام کردند که در همان ابتدای امر، متهم به اسم زهرا ۳۰ ساله، با فهمیدن حضور ماموران در محل از بالای دیوار حیاط به خانه همسایه دیگری پریده و در حالیکه قصد داشت از آنجا نیز به حیاط خانه همسایه دیگری بپرد و متواری شود، با اقدام سریع ماموران زن آگاهی تهران بزرگ، در حیاط خانه همسایه زمینگیر و به همراه دو تن از متهمان مرد دیگر پرونده به بازداشتگاه آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.
پس از بازداشت متهمان، هر سه به اداره آگاهی تهران بزرگ منتقل و با انجام هماهنگی های قضائی مورد بازجویی قرار گرفتند که زهرا ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه بیان داشت: من رزمی کار می باشم اما مدتی است که به دام مواد مخدر افتاده ام و از آن به بعد انواع سوابق کیفری نیز به کارنامه ام اضافه شده است. بعد از آخرین بار که از زندان آزاد شده بودم، یک روز که در خیابان در حال مصرف مواد مخدر بودم با مردی به نام سیاوش آشنا شدم. او متوجه اوضاع خراب مالی من شد و گفت که می تواند برای من کاری انجام دهد. سیاوش به من یک شیوه خاص از سرقت را یاد داد و گفت تو گوشی و اموالی را از مسافرکشان و راننده تاکسی های تهرانی سرقت کن و برای من بیاور تا من در ازای آنها به تو پول بدهم. من نیز با توجه به اعتیادم و اینکه خرج مواد مخدر مصرفی ام بالا بود پیشنهاد او را پذیرفتم و بعد از مدتی نیز با محمد آشنا شدم که او هم مانند سیاوش از من گوشی و اموال سرقتی مالباختگان را خرید و فروش می کرد و مثل سیاوش سوابق کیفری متعددی نیز دارد.
متهم در زمینه شیوه و شگرد خود عنوان داشت: من با بهانه تاکسی دربستی سوار ماشین های گذری می شدم و در یک موقعیت مناسب، گوشی و اموال موجود درون خودروها را سرقت می کردم و بعد از پیاده شدن سوار ماشین دیگری که از قبل در تعقیب ام بود می شدم.
در ادامه، با توجه به حساسیت موضوع سریعا کارآگاهان وارد عمل شده و با حضور در آدرس اعلامی از سوی متهم زن پرونده مخفیگاه سیاوش را کشف نمودند که سیاوش نیز سه نفر دیگر از متهمان را معرفی کرد و سه متهم دیگر پرونده نیز با اقدام سریع کارآگاهان در محدوده خیابان نواب تهران، دستگیر شدند و تعداد ۴۵ گوشی سرقتی و چندین فقره گوشی اوراق شده نیز در این محل کشف و ضبط شد.
در انتها، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی اضافه کرد: متهمان به مقام قضائی معرفی شدند و با تشکیل پرونده ای در این زمینه، اظهارات همه متهمان که صراحتا به خرید و فروش اموال مسروقه با همکاری متهم زن پرونده اعتراف کرده بودند در پرونده ثبت شد. با انتقال متهمان به اداره آگاهی، مشخص شد تنها متهم فراری پرونده مردی جوان به نام محمد می باشد که چند روز قبل در یک طرح دستگیری سارق گوشی بازداشت و روانه زندان قزلحصار شده است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

یلدا توکلی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا