حوادث

عمل نکردن به وعده های شب خواستگاری/تغییرناپذیری آدم ها بعد از ازدواج

عمل نکردن به وعده های شب خواستگاری/تغییرناپذیری آدم ها بعد از ازدواج

  شب خواستگاری به من قول داد همانی می شوم که تو می‌خواهی وتورا خوشبخت می‌کنم، نماز می‌خوانم، دور دوستانم را خط می‌کشم؛ ولی …

 دوماه بعد از عروسی متوجه مصرف سیگار وتریاک توسط همسرم شدم

خانمی 26 ساله که به دلیل شدت گرفتن اختلافات با همسرش به منزل پدرش رفته و به خاطر تردیدی که برای بازگشت مجدد به زندگی با همسرش دارد، به مرکز مشاوره مراجعه کرده بود، گفت: حدود پنج سال از زندگی مشترک‌مان می گذرد. دوماه بعد از عروسی متوجه مصرف سیگار وتریاک توسط همسرم شدم؛ اما چون فکر می کردم من را دوست دارد و اعتیادش را ترک می‌کند، به پایش نشستم و تحمل کردم؛ اما هرچقدر که از او می خواستم کارهایش را کنار بگذارد، قبول نمی کرد و طفره می‌رفت و همین موضوع باعث شد تا رابطه ما روبه سردی برود.

همسرم که یک مغازه لباس فروشی داشت به خاطر داشتن چندین چک برگشتی قادر به گرفتن دسته چک نبود؛ بنابراین اسفند ماه سال گذشته خواست  که به نام من دسته چکی تهیه  کندتا بتواند اجناس مغازه را با آن فراهم کند.

من هم قبول کردم. از این بابت درآمد خوبی به دست آمد؛ اما بعد از مدتی متوجه شدم از این درآمد 17میلیون تومان ناپدید شده وهرچه از او سوال می‌کردم، می‌گفت: نمی دانم چه شده؟! بعد از عید هر چه به گرفتن دسته چک اصرار کرد، من قبول نکردم واختلافات ما شدت گرفت.

از طرف دیگر همسرم من را مدام تحت فشار قرار می داد تا زمینی را که درقباله‌ام است، بفروشم وپولش را به او بدهم؛ اماوقتی با اعتراض من مواجه شد، با چاقو تهدیدم کرد و ضربه خیلی بدی هم به دست خودش زد که با خونریزی شدید همراه شد و او را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردیم. من هم به منزل پدرم رفتم.

یک هفته بعد همسرم به منزل پدرم آمد و شروع به فحاشی وضرب وشتم من کرد. وقتی علت  را از او خواستم، گفت به خاطر این است که از اعتیادش نزد همسایه‌ها گفته‌ام. بعد از آن با مخالفت شدید خانواده ام برای بازگشت به منزل همسرم مواجه شدم؛ اما او دوباره آمد و به شدت اظهار پشیمانی کرد و خواست که من را دوباره به زندگی برگرداند؛ اما من نگرانم وتردیدزیادی دارم .مهریه ام را هم به اجرا گذاشته‌ام و به شدت دنبال این هستم تا حق طلاق را از همسرم بگیرم.

این زن جوان می گوید: با وجود شناختی که از محمد داشتم، باز هم به او پاسخ مثبت دادم؛ چون شب خواستگاری به من قول داد همانی می شوم که تو می‌خواهی وتورا خوشبخت می‌کنم،نماز می‌خوانم، دور دوستانم را خط می‌کشم و… اما نه‌تنها به هیچ یک از قول هایش عمل نکرد، بلکه به دنبال سوء استفاده از من بود و به مرور زمان مشکلات ما بیشتر و بیشتر شد و افسردگی، پرخاشگری، اعتیاد و مشکلات مالی او هم اضافه شده است و من نمی‌دانم چه باید بکنم.

اعتیاد، عامل فروپاشی خانواده‌ها

کارشناس مرکز مشاوره در این باره گفت: اعتیاد از جمله عوامل بروز فروپاشی در خانواده هاست؛ زیرا وقتی فردی معتاد می شود، دچار افسردگی، پرخاشگری، وضعیت مالی نامناسب و بروز بدهکاری و اختلالات روانی می شود و کم کم رابطه‌اش با همسر و فرزندان خود سرد شده و نمی‌تواند زندگی خود را مدیریت کند. وی افزود: در این گزارش می‌بینیم که همسر این زن جوان به دلیل اعتیادی که داشته، با مشکلات عدیده ای در زندگی خود روبه رو شده است و برای حل آن‌ها به دنبال کمک گرفتن از همسرش است؛اما راه حل اساسی راکه همان ترک اعتیاد و بازگشتن به زندگی عادی بود، پیگیری نمی‌کرد و همین باعث ایجاد دیوار بی‌اعتمادی بین این زوج شده و زندگی زناشویی آن‌ها در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

عمل نکردن به قولهای شب خاستگاری
عمل نکردن به وعده های شب خواستگاری/تغییرناپذیری آدم ها بعد از ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا