مذهبی

تاثیر دعا بر زندگی انسان

اثرات دعا

و چون بندگانم در باره‌ من از تو پرسش می‌کنند، بگو من نزدیکم و چون بخوانندم، دعای دعا کننده را اجابت می‌کنم. سوره‌ بقره آیه 186.

دکتر الکسیس کارل در کتاب نیایش می‌گوید: دعا پیوند موجود بی نهایت کوچک با وجود مطلقی که بی نهایت بزرگ و نا محدود است. این اتصال و پیوند به مرکز هستی هر چقدر هم کوتاه و مقطعی باشد، جرقه‌ای در مغز و فکر انسان ایجاد می‌کند و همان سبب رشد و تکامل انسان می‌شود. اگر این ارتباط ادامه پیدا کند، فکر انسان آنچنان نورانی می‌شود که حالت مصونیت از خطا و سرعت به سوی زیبایی‌ها در انسان ایجاد می‌شود. بنابراین ذکر خدا به معنای یاد کردن خداوند با زبان قلب یا عمل است. ذکر به معنی یاد، به یاد داشتن، به یاد آوردن، نماز، قرائت قرآن، تسبیح، شکر و اطاعت است. فکر منجمد و مرده‌ انسان با به یاد خدا بودن و اتصال و ارتباط با او به حرکت می افتد و به اهتزاز در می آید. برای نورانیت و فروغ فکر انسان هیچ وسیله‌ای بهتر از یاد خدا و ارتباط روح انسان با مرکز هستی نیست. این به یاد بودن و ارتباط و اتصال به مرکز هستی به انسان بینش و بصیرت می‌دهد تا جایی که ممکن است یک انسان درس نخوانده و مکتب نرفته در اثر یاد خدا و ارتباط با او بیشتر از یک فقیه و عالم حقایق هستی را درک کند.

تغییر سرنوشت با دعا

در روایات اسلامی آمده است: دعا کردن سرنوشت حتمی را بر می‌گرداند. بنابراین امید هست که دعا بر مقدرات پیروز شود و اصلا سرنوشت انسان را عوض کند؛ همان طور که دعای حضرت ابراهیم (ع) بر مقدرات پیروز شد و در سنین کهنسالی و از همسری نازا و عقیم به او فرزندی بخشید.

نویسنده : مرضیه ربیعی

امام علی: مختصر دعا کنید اجابت میشود/ نیازی به دعای طولانی نیست.

همه چیز درباره رمالی،فالگیری و دعا نویسی در ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا