حوادث

اخاذی در اینترنت با عکس‌های خصوصی

 

عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی، طی 48 ساعت توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

  سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان اینکه چندی پیش دختر جوانی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر تهدید وی به انتشار عکس و فیلم های خصوصی در فضای مجازی را داشت گفت: شاکیه اعلام کرد که دو روز گذشته سوار خودرویی شدم و هنگام پیاده شدن کیف دستی به همراه گوشی موبایلم را فراموش کردم و جاگذاشتم، پس از چند ساعت ایمیلی دریافت کردم که حاوی مطلب تهدید آمیزی با این عنوان بود “اگر می‌خواهی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ات را در فضای مجازی پخش نکنم باید 20 میلیون ریال وجه بپردازی!”.

وی در ادامه افزود: با توجه به گفته‌های شاکی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان با اقدامات فنی و استعلام از مبادی ذیربط توانستند متهم را شناسایی و طی عملیاتی ضمن شناسایی مکان اختفا متهم با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.

عرفانی گفت: متهم 22 ساله پس از رویارویی با مستندات و شاکی به جرم خود اعتراف و اظهار کرد: وقتی شاکی گوشی تلفن به همراه کلیه مدارک خود را جا گذاشت از فرصت سوء استفاده کرده و هنگام بررسی محتویات داخل گوشی، فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شاکی را دیدم و وسوسه شدم تا در قبال عدم انتشار آنها در فضای مجازی مبلغی را از وی اخاذی کنم.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: داده‌های مهم، تصاویر و فیلم‌های داخل حافظه گوشی تلفن خود را بلافاصله به مکان امنی انتقال داده و برای گوشی خود رمز غیر قابل حدسی انتخاب کنید تا کسی نتواند از اطلاعات داخل آن سوءاستفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا