آشپزی و آشپزخانه

آشنایی با روش تهیه‌ی دسر کیک سیب

کیک سیب

 همشهری آنلاین:دسر کیک سیب می‌تواند هم‌نشین خوبی برای جمع دوستانه شما باشد و کامتان را شیرین کند.

مواد لازم

سیب، پوست کنده و خرد شده: 250 گرم

شکر قهوه‌ای نرم: 100 گرم

شربت قند: 50 گرم + 2 قاشق غذاخوری

کره: به میزان لازم

سیب: یک عدد

آب لیموی تازه

آرد خود تخمیر: 175 گرم

جوش شیرین: یک قاشق چای خوری

پودر دارچین: 2 قاشق چای خوری

پودر زنجبیل: یک قاشق چای خوری

تخم مرغ: یک عدد بزرگ

روش تهیه

* دمای فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید.

* سیب‌های خرد شده را همراه با 100 میلی لیتر آب روی حرارت دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سیب‌ها می‌بایست حدود 5 دقیقه درحالی‌که درب ظرف بسته است بپزند تا کاملاً نرم شوند. با یک قاشق چوبی سیب‌ها را به هم بزنید تا له شوند و به شکل پوره دربیایند.

* شکر و 50 گرم شربت قند را به آن اضافه نمایید تا همراه با پوره سیب بجوشند. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و در جایی قرار دهید تا خنک شود.

* داخل قالبی را که برای پخت کیک در نظر گرفته‌اید، با کره چرب کنید. دو قاشق غذاخوری از شربت را ته قالب بریزید. یک عدد سیب انتخاب کنید. پوست آن را بکنید. آن را نصف کنید و قسمت هسته آن را جدا نمایید. نیمی از آن را به تکه های یک چهارم برش بزنید و مابقی آن را خرد کنید. تکه های سیب را به آب لیموی تازه آغشته نمایید. سپس برش‌های یک چهارمی سیب را ته قالب، داخل شربت بچینید.

* آرد و جوش شیرین، پودر دارچین و زنجبیل را الک و با هم مخلوط نمایید. سپس نوک قاشق چای‌خوری نمک به آن‌ها بیفزایید.

* یک عدد تخم مرغ را داخل پوره سیب، خوب بزنید، سپس را همراه با باقیمانده سیبی که خرد کرده‌اید، داخل ظرف حاوی آرد بریزید و خوب به هم بزنید تا یکدست شوند. در این زمان خمیر کمی پف خواهد کرد.

* فوراً خمیر را داخل قالب بریزید. سطح آن را صاف کنید و به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوب پف کند. چاقویی را در کیک فرو ببرید اگر محتویات کیک هنگام بیرون کشیدن چاقو به آن نچسبد می‌توانید به پخت کیک اطمینان پیدا کنید. اگر سطح کیک خیلی زود تیره رنگ شد می‌توانید تا پایان زمان کامل پخت، سطح آن را با فویل بپوشانید.

* بعد از بیرون آوردن کیک از داخل فر، مدتی صبر کنید تا کمی خنک شود سپس کیک را از قالب درون ظرفی که برای سرو در نظر گرفته‌اید، برگردانید.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا