اجتماعی

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

زندگی امروزی با گذشته تفاوت بسیارزیادی داشته است . تکنولوژی پیشرفت کرده است وعصر دیجیتال است . آشنایی با این تکنولوژی خوب است اما متاسفانه مشکلاتی را به وجود آورده است که بهترست آگاهی های لازم داده شود . فضای سایبری که تازه وارد به حساب می آید تبعات خاص خود را دارد که خیلی ازاین مسائل جدید است . صوت های گوناگون ، که مغز راتخریب می کند و غیر قابل باورست که هدفن وچندفرکانس سبب شود کودکی سرش رابشکافد ، خانواده ها باید آگاه شوند ومراقب فرزندشان باشند . برای اینکه بااین فضابیشترآشناشویم با رامین سنمار مدیر مرکز آسیب شناسی وسلامت فضای تولید وتبادل اطلاعات استان اصفهان به گفت وگو نشستیم که درزیر می خوانید :

وابستگی دیجیتالی چه تعریفی دارد ؟

اعتیاد که ازسالیان پیش بوده وهست ، مخدرهای صنعتی وسنتی که افرادراگرفتارمی سازد . امادرحال حاضر بنابر عصردیجیتال ، وابستگی های دیجیتالی :استفاده نامناسب وحساب نشده ازفضای مجازی ورایانه است که اختلالات شدید روانی رابه همراه دارد . این حالاتی که درفرد به وجود می آید شبیه به کسی  است که مواد مخدر سنتی یاصنعتی استفاده کرده است . ازسال 88 مخدرهای شنیداری درکشور ما پدیدارشدند ، اعتیاد ازطریق گوش که دیجیتال دراک هم گفته می شود به این صورت است که فرکانس هایی که شنیده می شود روی مغز اثر می گذارد وترشح هورمون هایی مانند ( دوپامین ، آندورفین و…..) افزایش می یابد ومنجربه اعتیاد می شود .

مخدرهای شنیداری چیست ؟ فرکانس های توهم زایی است که درفضای مجازی هم قابل دریافت است که سبب نگرانی مسئولین وخانواده هاشده است . فرد باشنیدن این فرکانس ها دچار سرخوشی ، توهم می گردد که به تشنج هم منجر می شود و حالت غیر طبیعی پیدا می کند . جدیدترین نوع این اعتیاد دیجیتال دراک هست .

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

تبعات این موسیقی چیست ؟ این فرکانس ها روی مغز اثر می گذارد . و افراد رابه سمت احساسات جنسی هم پیش می برد . سنسورهای دریافتی که به مغز وصل هست ( گوش ، بینی وچشم ) اطلاعاتی که دریافت می کنند به مغز ارسال می گرددو درمغز پردازش می شود و گوش مانند رادار عمل می کند . واین موسیقی ها زمانی که شنیده می شود باعث ترشح هورمون ها می گردد .در غرب این موسیقی ها شایع تراست .

شیوه دریافت این فرکانس ها به چه صورت است ؟ باورود به وب سایت فرد 3تا 30 دلار پرداخت می کند وفایل راخریداری می کند در سایت به فرد هشدار می دهد که این فایل ها شبیه هروئین ، کوکائین و….. است .

اثرات طولانی مدت این موسیقی هاچیست ؟ درطولانی مدت فرد معتاد می گردد واین اعتیاد اعتیاد خاموش است ، هیچ کس تصور نمی کند که فرد با یک هدفن معتاد شود .

چرا نوجوانان وجوانان به سمت این فضاکشیده می شوند ؟حس کنجکاوی علت اصلی حضور دراین فضاست اگر به فرد مواد مخدر سنتی یاصنعتی داده شود اصلا استفاده نمی کند و به جوان ونوجوان گفته می شود باگوش دادن این فرکانس ها تمرکزت افزایش می یابد و دختر وپسرهای دبیرستانی وکنکوری هابیشتر درمعرض این اعتیادهستند این فرکانس ها تمرکز را بالا می برد اما مقطعی ولحظه ایی است و

گوش دادن طولانی مدت باعث بیماری ودرنهایت مرگ می شود .

چرا مرگ رابه همراه دارد ؟ زمانی که فرد وابسته شده باشد و به فرکانس دسترسی نداشته باشد به هرطریق می خواهد به خواسته اش برسد و همین وابستگی نقطه آغاز آسیب شدید عصبی ومرگ خواهد بود .

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

چرا فضای سایبری جذاب است ؟ گمنامی این فضا سبب جذابیت شده است وبازی های آنلاین که دراین فضا وجوددارد علت دیگریست اینکه فرد لحظه به لحظه بازی می کند وحضور دارد اعتیاد ووابستگی به همراه دارد فرددچار استرس واضطراب می گردد و حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشد وزمانی که این اتصال قطع می گردد به هرچیزی چنگ می زند تا اتصال برقرارگردد .  وب گردی اعتیاد دیگری است که افراد را گرفتار می سازد کسانی که بی هدف دراین فضا می گردند . استفاده ازاین فضا باید مدیریت شده وکنترل شده باشد .

آیااین موسیقی ها تبعات جسمی هم دارد ؟بله زمانی که روان ازحالت عادی خارج شود جسم هم دچار مشکل می شود اولین قسمت که دچار آسیب می شود مغز است .

آیا ظاهر افرادهم تغییر می کند ؟خیر تغییر نمی کند کسی که مواد مخدر سنتی – صنعتی استفاده می کند درظاهرش مشخص است . امااین اعتیاد علائم ظاهری ندارد

خانم هابیشتر تمایل دارند به این موسیقی هاگوش دهند یا آقایان ؟

خانم هابیشتر تمایل دارند گوش دهند چون آقایان از چشم تحت تاثیر قرار می گیرند وخانم ها از گوش متاثر می شوند وبیشتر طالب آرامش اند ، خانم ها آسیب جدی تری دراین فضا می بینند.

نقش خانواده چیست ؟ خانواده بارفتارو برخوردهای سخت گیرانه سبب می شود که فرزندش به این فضا بیاید اولین تهدید این فضا وابستگی است فرد می خواهد دراین فضا باشد وازخانواده دور باشد . خانواده باید دانش این فضارا کسب کند . نقش خانواده تاثیر گذارست .

روش استفاده این موسیقی ها چیست ؟مخدر های صوتی امواج آلفا 120 هرتزدارد . برای گوش دادن فرد باید ازچشم بند ، هدفن ضدنویز استفاده کند . این فرکانس ها سبب می شود مغز ازکاربیفتد و 155 حس رادرمغز تشدید می نماید ونسبت به تونایی گوش چپ وراست این صوت ها طراحی شده است .

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

گوش هایم رابه تخت سنجاق کنید / بررسی مخدر های شنیداری

نویسنده : فاطمه براتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا