گزارش

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

دبیر جشنوراه فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی در اصفهان بوسیله فعالیت‌های جشنواره شیخ بهایی ایجاد شده است گفت: هر کدام از فرصت‌های ایجاد شده همچون چاه نفت، پتانسیل سرمایه گذاری دارند و می‌توان از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار نسل فردا، نشست خبری جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی با حضور دبیر این جشنواره و جمعی از خبرنگاران در سالن همایش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.در این نشست کوروش خسروی، طرح‌های ارائه شده در این جشنواره را حدود 100 عنوان برشمرد و گفت: حدود 90 عنوان از این طرح‌ها از چنان ظرفیتی برخوردارند که می‌توان آنها را همچون چاه نفت دانست و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مأموریت جشنواره شیخ بهایی ایجاد و توزیع عادلانه فرصت‌های کسب و کار است، بیان کرد: متاسفانه به هر دلیلی فرصت‌های کاری برای همه جوانان برابر نیست از این رو درصدد معرفی مناسب فرصت‌های سرمایه گذاری هستیم و این کار را باید با همراهی رسانه‌ها انجام داد.خسروی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از بهترین اکوسیستم‌های کارآفرینی است گفت: این موضوع در سال‌های قبلی هم وجود داشته و باید از این فرصت به خوبی بهره برد.

ایجاد صندوق پروژه برای تأمین منابع مالی کارآفرینی

وی یکی از دستاوردهای این جشنواره را همکاری با دانشگاه‌هایی که علاقمند به فعالیت‌های کارآفرینی هستند بیان کرد و گفت: دبیرخانه این جشنواره با دانشگاه‌هایی که از طرح دانشجویان خود حمایت می‌کند، همکاری دارد و این فرصت را بسیار مغتنم می دانیم.

دبیر جشنوراه فن آفرینی شیخ بهایی اضافه کرد: این کار باعث می‌شود تا سرمایه‌های علمی دپو شده در دانشگاه‌ها بازدهی مناسبی داشته باشد و این منابع علمی به ثروت تبدیل شوند.وی یکی از مهم‌ترین اتفاقات انجام شده در حوزه تأمین منابع مالی طرح‌های کارآفرینی را ایجاد “ابزار صندوق پروژه” در سازمان فرابورس دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های دانشجویان تأمین منابع مالی برای انجام پروژه بود که سازمان فرابورس با تهیه این ابزار این دغدغه مهم را تا حدودی رفع کرد.

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

خسروی افزود: البته 4 ابزار دیگر هم برای تأمین منابع مالی تعریف شده است اما سرمایه گذاران از آن به خوبی مطلع نیستند.دبیر جشنوراه فن آفرینی شیخ بهایی یکی دیگر از اتفاقات خوبی که کمک کننده جشنواره شیخ بهایی است را ورود خیرین به جشنواره شیخ بهایی دانست و گفت: برخی از خیرین با کمک‌های مالی خود به این عرصه به دنبال رفع معضلات اجتماعی هستند.وی در ادامه صحبت‌های خود از حمایت اتاق بازرگانی اصفهان برای طرح‌هایی که قابلیت صادرات را دارند خبر داد.

استفاده از تجربیات کارآفرینان برتر برای روند بهتر جشنواره : خسروی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم برای بهبود روند کارآفرینی انتقال تجربیاتی است که سایر کارآفرینان از آن برخوردار هستند، به نشست‌های تخصصی انتقال تجربیات کارآفرینان اشاره کرد و این کار را بسیار مهم دانست.

دبیر جشنواره شیخ بهایی با اشاره به اینکه جشنوراه شیخ بهایی از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: همچنین اولین مرکز رشد و پارک علم و فناوری در اصفهان شروع به کار کرد و مفهوم پارک علم و فناوری از اصفهان به سایر شهرها تسری یافته است.خسروی از حمایت‌های وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که دو حامی مهم جشنواره شیخ بهایی و پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

وی افزود: خوشبختانه پس از 14 سال فعالیت جشنواره شیخ بهایی فرهنگ کارآفرینی در ایران جایگاه مطلوبی پیدا کرده و این موضوع به یک امر مقدس تبدیل شده که سطوح مختلف جامعه از آن حمایت می‌کنند.وی با اشاره به اینکه ایده‌هایی که در حال حاضر به جشنواره ارائه شده است شاید در ابتدا ساده به نظر برسند اذعان کرد: به عنوان مثال ایران یکی از کشورهای بزرگ تولید کننده خرما است که از همین فرصت استفاده شده است.

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

خسروی افزود: قطعاً پس از مصرف خرما هسته‌های آن به دور انداخته می‌شوند در صورتی که یک شرکت با برنامه ریزی‌های دقیق درصدد جمع آوری آنهاست تا آرد و حتی روغن هسته خرما از آنها بدست بیاورد.دبیر جشنواره شیخ بهایی اضافه کرد: این طرح و طرح‌های دیگر به قدری ظرفیت دارند که می‌توان حتی بیشتر از یک چاه نفتی از آن بهره برداری کرد اما تنها باید به این طرح‌ها توجه کرد.

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

چاه نفتی، نهفته در طرح‌های نو / ایده های کار آفرینی نو

نویسنده : مصطفی صداقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا