اجتماعی

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

مشخص نبود شورای شهر تهران است یا باشگاه هنرمندان و ورزشکاران. هرچه بود این کابوس تمام شد! سال 92 وقتی بيش از 150 هزار نفر براي رقابت در انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند و از میان این تعداد ثبت‌نام‌کننده، نام تعداد زيادي از بازيگران سينما و فوتباليست‌ها و ساير ورزشكاران هم براي عضويت در شوراي اسلامي شهر تهران نیز به‌چشم می‌خورد، این سؤال پیش آمد که قرار است شورای شهر تهران شکل بگیرد یا باشگاه هنرمندان و ورزشکاران؟! هرچه بود اما روز گذشته با اعلام نام ردصلاحیت‌شده‌ها که در بین آن‌ها تعدادی از سرشناس‌ترین چهره‌های مطرح ورزشی و هنری به چشم می‌خورد، کابوس شورای فانتزی تمام شد! دیروز خبر رسید که حبیب کاشانی، مرتضی طلایی، الهه راستگو، علیرضا دبیر، مختاباد، حسین رضازاده و عباس جدیدی ردصلاحیت شده‌اند. ابتدا گفته شد که نام «هادی ساعی» نیز در لیست وجود دارد، اما قهرمان سابق تکواندوی کشورمان در واکنش به انتشار شایعه ردصلاحیت خود تأکید کرد که تائیدصلاحیت شده و گفت: «در انتخابات بحث‌های سیاسی جناحی و بداخلاقی‌های انتخاباتی وجود دارد.» در لیست دیگری که در فضای مجازی منتشر شد، نام احمد دنیامالی نیز جزو رد صلاحیت‌شدگان بود، دنیامالی اما در گفت‌وگو با «فارس» این موضوع را رد کرد و گفت برای این دوره از انتخابات تائیدصلاحیت شده است.

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سایت‌های اصولگرا نسبت به ردصلاحیت برخی چهره‌ها ازجمله دبیر، کاشانی و رضازاده واکنش منفی داشتند؛ ازجمله «خیبرآنلاین» که با انتقاد از ردصلاحیت علیرضا دبیر نوشت: «هیئت اجرايي انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران در اقدامي جالب‌توجه عليرضا دبير، عضو هیئت‌رئیسه شوراي شهر را به استناد بند الف ماده 26 قانون انتخاباتي رد صلاحيت كرده است. اين درحالي است كه بند الف ماده 26 در خصوص كانديداهايي صدق مي‌كند كه فقط داراي تابعيت ايراني نباشند و تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشند! ضمن اینکه برخی در روزهای گذشته تلاش کرده‌اند با به‌راه‌انداختن شایعاتی مبنی بر وجود فساد مالی موقعیت این قهرمان المپیک برای حضور در انتخابات را تخریب کنند.»

خیبرآنلاین این توضیح را هم اضافه کرد که دبیر تاکنون منشأ خدمات مفیدی برای تهران بوده است. این سایت خبری اما اشاره‌ای به خدمات مفید مورد اشاره نکرد. تهرانی‌ها اما این قهرمان سابق کشتی ایران و جهان و المپیک را شاید با دو اقدام ویژه‌ای که در شورای شهر تهران انجام داد، به‌یاد بیاورند: یکی رأی به محمدباقر قالیباف که در شهردارشدن وی نقش بسزایی داشت و دیگری تلاش برای جدانشدن شهر ری از تهران که ثابت کرد دبیر حسابی سیاسی شده است!

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

دبیر روز گذشته در واکنش به انتشار خبر ردصلاحیت خود گفت که استعلام چهارگانه‌اش از وزارت اطلاعات، ثبت، قوه قضائیه و ناجا مثبت بوده و نمی‌داند علت رد صلاحیت وی چه بوده است. دبیر این را هم گفت: «گویا شبهه‌ای که مدت‌هاست گریبان‌گیر ماست بازهم دردسرساز شده است.»

نفر بعدی مرتضی طلایی، عضو اصفهانی این شورا بود که در این خصوص بیانیه داد و البته در گفت‌وگو با «تسنیم» عنوان کرد که ظاهراً هیئت نظارت تهران تصمیم به ردصلاحیت او گرفته است. خسرو دانشجو، عضو سابق شورای شهر هم گفت: «پیامکی در خصوص رد صلاحیتش به دستش نرسیده و مدام موبایلش را چک می‌کند تا ببیند پیام می‌رسد یا خیر!»

در میان تمام اسامی اما یک نام به‌طور ویژه موردتوجه قرار گرفت و شاید موجب شادی مردمی شد که برای خداحافظی او از شورای شهر تهران لحظه‌شماری می‌کردند، کسی که چهارسال پیش وقتی برای عضویت در این شورا داوطلب شد، مدعی شد که هدفش از ورود به شورای شهر جبران دعاهای مردم است که منجر به قهرمانی او شده است. گفت: «بدهکار مردم هستم، آمده‌ام به شورای شهر تا بدهی‌ام را پس بدهم.» کسی که وقتی در حین مصاحبه، از فاینانس و ال سی صحبت شد، سکوت کرد، وقتی خبرنگار از او درباره تعداد تاکسی‌های تهران سؤال کرد، اظهارنظری نکرد، صحبت از آمار تولید زباله در پایتخت که به میان آمد، حرف را عوض کرد و حتی وقتی صحبت به امکانات ورزشی شهر تهران رسید، گفت: «آماری ندارم»! بعد هم که به شورا رفت، حاشیه‌هایش تمامی نداشت؛ از جنجال همسر صیغه‌ای گرفته تا سلفی‌هایی که صدای مردم را درآورد. شاید به همین خاطر باشد که هیچ‌کس از رد صلاحیتش ناراحت نیست؛ همان‌طور که کمتر کسی از رد صلاحیت حسین رضازاده یا عبدالحسین مختاباد ناراحت است؛ ستاره‌هایی که با اتکا به جایگاه و موقعیت و نام و نشان خود، شورای شهر را با باشگاه یا استیج و استودیو اشتباه گرفتند و آمده بودند تا «شاخ بز بشکنند»؛ اما درنهایت موقعیت خود را شکستند و خاطره‌های خوبشان را پاک کردند. حالا تهرانی‌ها باید خوشحال باشند که این کابوس تمام شده است و مردم به خواسته خود رسیده‌اند؛ همان مردمی که این ستاره‌ها را به شورای شهر فرستادند!

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

چهره های ورزشی هم رد صلاحیت شدند / خداحافظ ورزشکار

نویسنده : سمیه یوسفیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا