فرهنگ و هنر

مبارک باشه شاکرد دوست / مصاحبه با کارگردان مبارک

مبارک باشه شاکرد دوست / مصاحبه با کارگردان مبارک

مبارک باشه شاکرد دوست / مصاحبه با کارگردان مبارک

فیلم انیمیشن – رئال مبارک در سینما فلسطین در حال اکران است . اگر چه ساخت فیلم انیمشن ان هم با فضا و دکوپاژ این چنین در ایران یک بیگ پروداکشن به حساب می اید اما محمد رضا نجفی امامی در حوزه کارگردانی به خوبی از هدایت پروژه بر امده است . در مورد کلیت این فیلم باید این نکته را به یاد داشت که حضور الناز شاکردوست یک پروپاگاندای بزرگ تبلیغاتی است و اگر از بازیگر دیگری در این فیلم استفاده می شد علاوه بر اینکه فضای کودکانه ان را دچار دگر دیسی می کرد مطمئنا جذابیت خاصی هم برای مخاطب خاص نداشت و تنها کودکان برای سرگرمی فیلم را تحمل می کردند .

*مبارک به یاد اورنده ریشه ها

محمد رضا نجفی امامی درباره چرایی ساخت این اثر گفت : به نظر می رسد بودجه ای که صرف ساخت این فیلم شده است به اندازه ای باشد که غیر قابل بیان برای عوام جامعه محسوب شود ان هم در زمانی که جامعه به شدت از فقر مالی رنج می برد . اما از موضوع خارج نشویم باید این گونه بگویم که دغدغه شخصی ام برای ساخت این فیلم اشاعه شادی و دیدن خوشحالی کودکان سرزمینم خلاصه می شود و این موضع فکری تنها می تواند با دیده شدن در جشنواره های خارجی مانند مونترال کانادا و … بروز کند چراکه در داخل کشور با توجه به این که فیلم سازی انیمیشن ان هم به این سبک و سیاق که مخلوطی از رئال را به همراه داشته باشد یک هنر تازه متولد شده ای است که کسی به ان توجهی ندارد . در دیگر کشور ها فیلم هایی مانند گارفیلد و … را داریم که فردی که می خواهد برای اولین بار دست به ساخت چنین پروژه ای بزند یک عقبه ذهنی و بصری دارد و می تواند بومی بودن اثر خود را به معرض نمایش بگذارد .

مبارک باشه شاکرد دوست / مصاحبه با کارگردان مبارک

*فیلمی کاملا ایرانی

امامی در مورد این که تا چه اندازه سعی شده است در این فیلم شخصیت ها حالات و رفتار های غربی نداشته باشند گفت : در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که همه 21 کاراکتر استفاده شده در این فیلم کاملا ایرانیزه شده هستند و می توانند قابلیت های متفاوت بچه های ایرانی را به نمایش بگذارند . نکته ای که سعی شده در این فیلم به شدت به نمایش گذاشته شود این است که رستم و سهراب در قالب سنت و تاریخچه ایران و بتمن نمادی از تکنولوژی است که این فیلم مقابله سنت با مدنیته را نیز به نمایش گذاشته است . جالب است بدانید که شخصیت الناز شاکر دوست در فیلم نامه یک پسر بود اما از انجایی که توانایی های وی مورد بررسی و ازمایش بنده قرار گرفت تصمیم گرفتم شخصیت اصلی داستان فیلم را دچار تغییر جنسیت کنم . خب به همان ترتیب خیلی از رفتارها را نیز باید تغییر می دادیم که خیلی پروژه ما را عقب انداخت .

مبارک باشه شاکرد دوست / مصاحبه با کارگردان مبارک

*استقبال مخاطبان خوب بود

کارگردان فیلم مبارک در مورد میزان استقبال مخاطبان از این فیلم گفت : فروش فیلم که مبلغ 650 میلیون تومانی را داشته نشان دهنده استقبال خوب تماشاگران ایرانی است البته باید به این نکته اشاره کنم که عمده مخاطبان ما در این حوزه همه کودکان و نوجوانان هستند و هدف فیلم سرگرمی و تفریح بیشتر است بنابر این نباید انتظار بی جا در استقبال از این فیلم داشت از سوی دیگر با این که یک اصفهانی هستم اما واقعا فضاسازی شهر و معماری اصفهان به حال و هوای این فیلم نمی خورد و مجبور شدیم این بومی بودن خود را در بازی گرفتن از بازیگران و تا حدودی شخصیت پردازی نشان دهیم .

مبارک باشه شاکرد دوست / مصاحبه با کارگردان مبارک

نویسنده : تحریریه سایت زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا