اجتماعی

دیپلماسی بین المللی هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

دیپلماسی بین المللی  هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

دیپلماسی بین المللی  هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

(statue of liberty)

یکی از مسائل جالبی که در حین تحقیقاتم به آن دست یافتم  این بودکه :

پیامبر اکرم ( ص) فرموده اند: ((( تهادوا تحبوا)))((( هدیه بدهید تامحبت ایجاد کنید)))

حد  نگذاشته اند که  چه  شخصی ”  بلکه همه را خطاب  نموده اند که  هدیه دادن  باعث ایجاد محبت  و فرونشستن خشم و کینه و انتقام  خواهدشد.و این نکته بسیار مهم در دیپلماسی بین المللی کاهش خشونت و جنگ  و ایجاد دوستی عمیق  باید مورد توجه همه جوامع قرار گیرد.

در این رابطه تحقیقاتی نمودم و یکی از بارز ترین  این  دیپلماسی  نمونه ساخت و اهداء مجسمه آزادی بوده است . 130 سال قبل  مجسمه ای که به  دستور دولت وقت فرانسه  و به  مناسبت صدمین سال استقلال آمریکا  توسط آقایان ( فردریک بارتولدی و گوستاو ایفل) ساخته شده بود به مردم آمریکا اهداء گردد.

اگ چه که اولین  اثر هدیه بود ولی پس از آن کشور های دیگر و برخی از شهرر های آمریکا تقاضا نمودند که فرانسه یک نمونه برای آنها بسازد  .

در نتیجه: اقتصاد آن هم  به دنبال آمد .

جالب است بدانیم که روابط  اقتصادی  بدنبال  روابط سیاسی و آن هم به دنبال  این دیپلماسی که  فرهنگ هدیه دادن را باعث  عمق بخشیدن به روابط تجاری و اقتصادی کلان  می گردد. و خوب است بدانیم  که اگر  اکنون از آمریکا  پیامی به  فرانسه  تلگرام  گردد که : ما دیگر از شما لاستیک  نخواهیم  خرید چه اتفاقی می افتد؟  در پاسخ خواهم گفت : بیش از 400 هزار نفر  در رابطه با صنعت لاستیک  در فرانسه از کار بیکار می گردند. و این  هم   یک  نمونه عملی  از فرهنگ  هدیه و  محبت و صلح و دوستی. بر گرفته از فرمایش پیامبر اکرم(ص).

از سوی دیگر با نماد کبوتر سفید( داو) و شاخه زیتون  که نماد صلح است  ” خواستم که به نوعی حرف های خودم را به نشان ها و نماد ها به عنوان سمبل صلح به تصویر بکشم .

دیپلماسی بین المللی  هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

و با دقت در جملات نوشته شده اطراف  مجسمه آزادی به 4 عنوان مهم برای یک داشتن صلح پایدار اشاره نمودم . ( (( دموکراسی-  حقوق بشر- قانون مندی و از همه مهمتر عدالت)) )

به عنوان 4 ستون اصلی  در نظر گرفته شده است.

و باز  پرچم زیبای ایران و  نماد صلح ورزی ایران در قلب پرچم اطراف این  طرح بخوبی جای داده شده است .

و نیز بیت سوم شعر زیبای سعدی  گرداگرد این طرح مرکز  قرار داده شده است.

دیپلماسی بین المللی  هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

و از سوی دیگر با نوشتن  یک جمله در سمت چپ  مجسمه آزادی و 2 کلمه در سمت راست آن  تمامی حرفهائی را که باید  عنوان نمودم  ( این حکایت ترازوی عدالت است ) که نباید فقط به دموکراسی  تکیه نمود بلکه  قانونمندی – و آزادی و از همه مهمتر عدالت  لازمه داشتن یک صلح پایدار است .

دیپلماسی بین المللی  هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

دیپلماسی بین المللی هدیه و ایجاد محبت و مجسمه آزادی

نویسنده : مجید ملک زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا