روانشناسی

لطفا حسود نباشید / حسادت در حد لالیگا چه عواقبی دارد

لطفا حسود نباشید / حسادت در حد لالیگا چه عواقبی دارد

از دیر باز بشرهمیشه با این احساس ناخوشایند درگیر بوده است و این سوال همیشه ذهنش را درگیر کرده است که ایا این احساس حسادت اشتباه است و یا خیر؟

همیشه انسان بعد از شناختن این حس حسادت گرفتار عذاب وجدان و احساس گناه میشود و خود را بخاطر داشتن این احساس سرزنش می کند. ولی نکته اساسی در مورد احساس حسادت این می باشد که این یک احساس طبیعی می باشد که در بعضی مواقع به سراغ انسان می آید.

ما به عنوان یک انسان اولین برخوردی که با احساساتمان باید انجام دهیم این است که با آنها بصورت خیلی طبیعی و با آغوشی باز با آنها برخورد کنیم و سعی نکنیم که آنها را از خود برانیم و یا به هر طریقی آنها را سرکوب کنیم.

لطفا حسود نباشید / حسادت در حد لالیگا چه عواقبی دارد

اگر بر روی احساس حسادت بیشتر دقت کنیم متوجه می شویم که این احساس در مواقعی خاص به سراغمان می آید ما همیشه وقتی در مقابل یک خواسته و یا یک هدفی که نتوانسته ایم به ان برسیم قرار بگیریم نسبت به آن موقعیت و شخصی که صاحب و یا مالک آن چیز و یا موقعیت بخصوص می باشد این احساس حسادت را بروز می دهیم

لطفا حسود نباشید / حسادت در حد لالیگا چه عواقبی دارد

پس متوجه می شویم که هر وقت ما احساس عجز و ناتوانی نسبت به رسیدن به هدف و یا خواسته ای داریم اگر با شخصی که به این موقعیت رسیده است روبرو شویم این واکنش را نشان می دهیم. پس این احساس حسادت بیشتر ریشه در احساس ضعف و ناتوانی ما نسبت به اهداف و ارزوهایمان دارد.پس بهتر است بجای سرزنش کردن خود و داشتن عذاب وجدان بخاطر احساس حسادتی که داریم بر روی نقاط ضعفی که داریم متمرکز بشویم تا بتوانیم برای رفع و رجوع کردن آنها حرکت سازنده ای انجام بدهیم.

انگاه با برطرف کردن نقاط ضعفمان وبرنامه ریزی کردن و تلاش و کوشش میتوان به اهداف و آرزوهایی که در سر داریم برسیم. و دیگر با موفقیت هایی که بدست می آوریم خیلی کمتر نسبت به داشته ها و موقعیت های اشخاص دیگر حسادت می ورزیم.

لطفا حسود نباشید / حسادت در حد لالیگا چه عواقبی دارد

پس میتوان با تغییر زاویه دید و بینش خود نسبت به احساس حسادت از آن به عنوان یک برگ برنده استفاده کرد و با کمک آن به نقاط ضعف خود پی برد و با برطرف کردن آنها به مراد دل خود رسید.

نویسنده:مرتضی ده کامه – تحریریه سایت زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا