فرهنگ و هنر

فیلم سیاسی نمی سازم/کارگردان جوان سینما علیه سیاست

فیلم سیاسی نمی سازم/کارگردان جوان سینما علیه سیاست

فیلم سیاسی نمی سازم/کارگردان جوان سینما علیه سیاست

فیلم شاباش در ژانر کمدی ـ اجتماعی و با بازی اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سارا خوئینی ها، رضا رویگری و … دلیلی شد تا سراغ حامد کلاهداری کارگردان این اثر برویم و او صریح و بی پرده با ما از گلایه‌ها و دغدغه هایش بگوید.

چرا اکران تا تولید شاباش به طول انجامید ؟

البته در بخش سرمایه‌گذاری دو سرمایه‌گذار داشتیم که وقتی فیلمبرداری تمام شد، بین این دو نفر اختلاف به وجود آمد و این اختلاف متاسفانه باعث شد تا فیلم ما در مرحله فنی به مدت سه سال متوقف شود و سرانجام خود من کدخدامنشانه و با استفاده از تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده بودم مساله و اختلاف را بین این دو نفر حل کردم. یکی از این دوستان آقای ابرقانی نامی است که آمد و کل سرمایه کار را خرید و سهامدار کل فیلم شد و بدین ترتیب بالاخره فیلم کارهایش انجام شد.

این فیلم را در چه سالی ساختید

اشتباه نوشته و گفته‌اند، فیلم پایان سال 92 کار فیلمبرداری اش تمام شد و دو سال و نیم توقف فنی داشتیم.

فیلم سیاسی نمی سازم/کارگردان جوان سینما علیه سیاست

اکران در یک فصل بد به شما رسید چرا ؟

هنگامی که فیلمی دو سال و نیم می‌ماند و در زمان خودش و در داغی خودش اکران نمی‌شود همین که بعد از دو سال و نیم می‌تواند اکرانی نصفه و نیمه هم بگیرد و بیشتر از نیم میلیارد تومان هم بفروشد واقعا جای شکرش باقی است آن هم دم جشنواره فیلم فجر و …

می دانید من سه هفته اکران داشتم که از این سه هفته، 15 روزِ آن رفت داخل جشنواره که عملا یعنی هیچ، البته امید داریم عدد فروش‌مان به بالای 650 میلیون تومان برسد چون شهرستان‌هایمان هنوز کامل فروشش محاسبه نشده است، این فیلم اگر زمان خودش درست اکران می‌شد قطعا فروشش بسیار بیشتر بود، البته شاباش برعکس وضعیت بد اکران در سینما، شبکه رسانه خانگی خوبی خواهد داشت و از الان دو سه تا مشتری خوب دارد.

چرا بعد از یک فیلم سیاسی به سراغ یک فیلم طنز رفتید ؟

بله طبیعی است ، من بعد از آن فیلم پرحاشیه تصمیم گرفتم یک فیلم کم حاشیه بسازم، چون من نه آدم سیاسی هستم و نه سیاست را بیشتر از آنچه در روزهای 88 مشاهده کردم، بلدم.

من آنچه را مشاهده کردم را ساختم، نیامدم در مورد تاریخ معاصر ایران فیلم بسازم یا زمان شاه را به تصویر بکشم، من در مورد روزهایی فیلم ساختم که در آن بزرگ شدم و در آن بودم و زندگی کردم.

من باز هم تاکید می‌کنم، آدم سیاسی نیستم، اذیت شدم، شاید جوانی کردم و این کار را کردم و هیچ وقت هم دیگر فیلم سیاسی نخواهم ساخت اگرچه لااقل باب اش باز شد و سال بعد آقای طالبی قلاده‌های طلا را ساخت، شاید من هم اگر بعدا می‌ساختم کمتر به من هجمه می‌شد. شاباش یک فیلم اجتماعی است…

فیلم سیاسی نمی سازم/کارگردان جوان سینما علیه سیاست

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا