پزشکی و سلامت

کدام گیاهان خون را تصفیه میکنند؟تصفیه خون(Blood purification)

کدام گیاهان خون را تصفیه میکنند؟تصفیه خون(Blood purification)

کدام گیاهان خون را تصفیه میکنند؟تصفیه خون(Blood purification)

بیشتر سلول‌های خون را گلبول‌های قرمز تشکیل می‌دهند. آن‌ها اکسیژن را به‌تمامی بدن می‌رسانند. افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون و درنتیجه غلظت خون باعث می‌شود جریان خون به سمت اندام‌های بدن کاهش یابد و گاهی نیز لخته‌های خون تشکیل شود. دلیل ناخالصی خون می‌تواند عدم تحرک، مصرف زیاد غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز و مصرف غذاهای نامرغوب باشد. انجام این موارد باعث انباشتگی سموم در خون می‌شود و بیماری‌های خاصی از قبیل بیماری‌های قلبی، سرطان و غیره را به وجود می‌آورد؛ بنابراین پاک‌سازی و تصفیه خون برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و بهبود سلامت افراد بسیار ضروری است.
 در این مطلب به گیاهان مؤثری که در تصفیه خون نقش دارند اشاره می‌کنیم:

کدام گیاهان خون را تصفیه میکنند؟تصفیه خون(Blood purification)

سیر
سیر خام سرشار از گوگرد است که نقش مهمی را در دفع سموم بدن ایفا می‌کند. سیر به تحریک کبد برای دفع سموم و تصفیه خون کمک می‌کند. علاوه بر این، سیر میکروارگانیسم‌های مضر روده‌ها را از بین می‌برد. سعی کنید سیر را در رژیم غذایی خود به کار ببرید و هرروز صبح دو عدد سیر بجوید.
قاصدک
قاصدک به‌دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان، پتانسیل کافی برای دفع رادیکال‌های آزاد و پاک‌سازی دستگاه گوارش از سموم را داراست. برگ قاصدک نیز به‌عنوان یک دارو برای درمان بیماری‌های کبد و سم‌زدایی به کار می‌رود. شما می‌توانید از برگ قاصدک چای درست کنید و آن را بنوشید.
زردچوبه
این ملکه گیاهان دارای مزایای سلامتی زیادی است. یکی از این مزایا، پاک‌سازی خون و حل مشکلات کبد و سوءهاضمه است. وجود آنزیم فعالی به نام کورکومین در زردچوبه به از بین بردن سریع سموم بدن کمک می‌کند. بدین ترتیب زردچوبه نه‌تنها باعث سم‌زدایی می‌شود، بلکه سرعت دفع سموم را نیز بالا می‌برد. از زردچوبه در وعده‌های غذایی روزانه خود استفاده کنید.
ریحان
ریحان ماده‌ای فعال در پمپاژ کبد و کلیه است که از تجمع سموم در بدن جلوگیری می‌کند؛ همچنین این گیاه به رفع مشکلاتی از قبیل مسائل گوارشی و عفونتی کمک می‌کند. ریحان به دلیل خاصیت ادرارآوری، باعث دفع تمام سموم از جریان خون می‌شود.
گشنیز
اگر در بدن شما جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتماً گشنیز مصرف کنید. این گیاه نه‌تنها فلزات را از بدن شما دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است؛ همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.
خار مریم
دانه‌های این گیاه خواص دارویی و ماده‌ای فعال به نام فلاونوئید سیلیمرین دارند که به ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده کمک و از سلول‌های جدید کبد محافظت می‌کند؛ همچنین این دانه‌ها تولید آنزیم‌های ضروری برای تبدیل مواد سمی به شکل قابل‌حل را تحریک می‌کنند؛ درنتیجه دفع مواد سمی راحت‌تر می‌شود.
گیاه گزنه
برگ گزنه حاوی مواد فعالی مانند هیستامین و اسید فرمیک است که نقش مهمی را در پاک‌سازی خون بازی می‌کنند. گزنه علاوه بر پاک‌سازی خون، برای درمان مشکلاتی مانند میگرن، آرتروز، آلرژی و بزرگ شدن پروستات بسیار ضروری است.
کدام گیاهان خون را تصفیه میکنند؟تصفیه خون(Blood purification)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا