آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه غذای مخصوص زمستان/در زمستان غذای مقوی بخورید.

طرز تهیه غذای مخصوص زمستان/در زمستان غذای مقوی بخورید.

وقتی زمستان  از راه میرسد دلمان برای لباسها و پالتو هااا و چکمه هایمان  تنگ میشود و به محض بارش یک برف یا باران با سلیقه خودمان یک ی از زیباترین و گرمترین آنهارا انتخاب مینماییم زمستان که  فقط فصل پوشیدن لباسهای گرم  و زیبا نیست، بلکه فصل غذاها و سوپ ها و آشها رنگارنگ و مقوی  ودیگر مواد غذایی شماست اما همه ما خوووب میدانیم که درکنار این پالتوهاو…. زیبااا میل نمودن یک کاسه سوپ یا آش ویا یک فنجاان شیر گرم بهتر میچسبد پس با ما همراه باشید ….

. این خوراکی های مقوی را درست و میل نمایید و لذت ببرید ….

گرانولا

گرانولای آماده، اغلب پر از مقدار زیادی مواد افزودنی و شکر است. اما تهیه‌ی گرانولای خانگی یک جایگزین عالی است. در یک کاسه، جو، گردوی آمریکایی بدون نمک، بادام و گردوی خرد شده را با هم مخلوط کنید. سپس به آن کمی شربت افرا، دارچین و نمک اضافه کنید.اگرچه گرانولا بخاطر انواع آجیل سرشار از کالری است، اما مقدار زیادی فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین دارد. این مخلوط را روی یک کاغذ آشپزی پخش کنید و بمدت ۳۰ دقیقه در یک فر با ۳۰۰ درجه‌ی فارنهایت بپزید. گاهی اوقات آنها را تکان دهید تا زیر و رو شوند. وقتی گرانولا خنک شد، آن را در یک ظرف در بسته‌ی بدون هوا نگهداری کنید تا تازه بماند.

طرز تهیه گرانولا

کدوی بلوطی شکم پر

وقتی هوا رو به سردی می‌رود، کدوی مسمایی فراوان می‌شود. کدوی مسمایی انواع و طعم‌های مختلفی دارد، و یک سبزی چند منظوره است. کدوی اسپاگتی (کدویی که بعد از پخته شدن رشته رشته می‌شود) در سال‌های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، اما این دستور غذا به کدوی بلوطی نیاز دارد. کدوی بلوطی نیز بسیار متنوع است و طعم لذیذی دارد.برای تهیه‌ی این غذا، یک کدوی بلوطی را نصف کنید و داخل آن را خالی کنید. این دو نیمه را در روی یک کاغذ مخصوص آشپزی قرار دهید و روی آنها کمی روغن زیتون بریزید.فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید و کدو را بمدت ۴۵ دقیقه در آن قرار دهید.وقتی کدو در حال پختن است، دانه‌های گندم کامل را با توجه به دستورالعمل روی بسته بندی آماده کنید. وقتی دانه‌های گندم پخته شدند، به آنها نمک و فلفل اضافه و آن‌ها را با کشمش و نخود مخلوط کنید. این مخلوط را با قاشق در داخل هر نیمه کدو بریزید و سپس میل   نمایید .

کدو شکم پر

پوره‌ی بلغور جوی دو سر و کدو تنبل

این گیاه نارنجی رنگ، دارای مواد مغذی مانند ویتامین A، C، E و همچنین مقدار زیادی فیبر است.
پوره‌ی کدو و بلغور جو یک راه عالی برای اضافه کردن تعدادی ماده‌ی مغذی به صبحانه‌ی شما است. اول از همه با توجه به دستورالعمل روی بسته بندی بلغور جو، آن را آماده کنید.وقتی پخت بلغور جو رو به پایان است، یک قاشق غذاخوری پوره‌ی کدو تنبل به آن اضافه کرده و بخوبی با هم مخلوط کنید.
سپس به آن دارچین یا ادویه‌ی کدو، یک قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل، و کمی عسل یا شربت افرا اضافه کنید، و بخوبی با هم مخلوط نمایید. روی آن را با تکه‌های گردو و کمی دارچین تزئین کنید، و آن را بصورت گرم سرو نمایید.

طرز تهیه بلغور جو دوسر

سوپ تورتلینی با اسفناج و گوجه فرنگی

سوپ غذای راحتی است، اما بسیاری از ما دوست نداریم که برای تهیه‌ی آن، ساعت‌ها وقت بگذاریم. تهیه‌ی این سوپ، بسیار آسان است و طعم و مزه‌ی کاملی دارد. و برای پخت آن به موادی مانند تورتلینی پنیر، سوپ سبزیجات کم سدیم و یک قوطی گوجه فرنگی خرد شده نیاز داریم.
در یک قابلمه‌ی بزرگ، کمی روغن زیتون، یک پیاز خرد شده، و چند حبه سیر ریز شده اضافه کنید. اجازه دهید که سیر و پیاز حدود ۵ دقیقه سرخ شوند.سپس سوپ سبزیجات و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید. بگذارید این مخلوط جوش بیاید. وقتی به جوش آمد، تورتلینی را اضافه کنید و طبق دستور بسته بندی بپزید.بعد از اینکه تورتلینی پخته شد، کمی اسفناج اضافه کنید و فورا آن را سرو کنید. اگر می‌خواهید سوپ را دیرتر سرو کنید، موقع گرم کردن مجدد اسفناج را اضافه کنید تا از پخته شدن بیش از حد جلوگیری شود. برای کسانی که گوشت دوست ندارند، اضافه کردن سوسیس ایتالیایی، طعم این سوپ را بخوبی کامل می‌کند.
از خاصیت این  غذای خوشمزه نیز غافل نشویم.

tor

طرز تهیه آش زمستانی

نخود، لوبیا، عدس، برنج و گندم را خیس کرده و آبش را عوض کنید و بعد از چند ساعت روی حرارت بگذارید تا حسابی بجوشد و کاملا بپزد.
البته بعضی ها هم می گویند بهتر است عدس را بعد از نیم پزشدن حبوبات اضافه کنید، زیرا عدس زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد. پیازها را هم خلالی کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی شود.
حالا نیمی از پیازها را بردارید و نیمی دیگر را درون آش بریزید. وقتی حبوبات کاملا پخت، سبزی ها را که خوب شسته، خشک و خرد کرده اید داخل آش بریزید. بعد از پخته شدن سبزی، مقدار فلفل اضافه کنید. آش را بچشید، اگر کم نمک بود کمی نمک هم بریزید. در آخر کشک را هم اضافه کرده و آش را در ظرف مناسبی ریخته و با نعنا داغ و کشک تزئینش کنید.

ash

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا