حوادث

فرار از خانه برای به ثمر رسیدن عشق آتشین/اشتباه بزرگ

فرار از خانه برای به ثمر رسیدن عشق آتشین/اشتباه بزرگ

عشق آتشین من را مجبور به فرار کرد.

«دو تایی مخفیانه با هم قرار گذاشتیم تا از خانه فرار کنیم، نقشه مان هم عملی شد و بعد به یکی از استان های همجوار رفتیم تا در آنجا عقد کنیم اما موفق نشدیم و هیچ جایی نبود که ما را بدون اجازه خانواده هایمان به عقد هم درآورد تا اینکه …»

زن جوانی با ناراحتی و پریشانی درب اتاق مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان را باز کرد و وارد شد تا پرده از راز عشق سوخته خود بردارد .بعد از چند دقیقه سکوت آه سردی کشید و گفت: دلم می خواهد دیگران از ماجرایی که برایم اتفاق افتاده درس بگیرند، من می دانم که اشتباه کردم و بد جوری هم پشیمانم اما نمی دانم چه باید بکنم و چگونه از این وضعیت رها شوم.من و کاوه چهار سال همسایه هم بودیم و برای اینکه به هم برسیم چه کارها که نکردیم با مخالفت‌های شدید خانواده هایمان بالاخره ازدواج کردیم،اما امروز که فقط چهارماه از عقدمان گذشته تازه فهمیدم که همسرم با آن فرد رویایی من چقدر فرق دارد و دیگر نفرت جای عشق به او را گرفته است. من و کاوه  چهارسال با هم همسایه بودیم و برای اینکه به هم برسیم چه کارها که نکردیم و برای هم می مردیم. اما خانواده‌هایمان به‌خصوص خانواده من به شدت مخالف این وضعیت بودند و بارها با من و خانواده کاوه برخورد کردند. تمام این مخالفت ها فایده ای نکرد تا اینکه دو تایی مخفیانه با هم قرار گذاشتیم تا از خانه فرار کنیم، نقشه مان هم عملی شد و بعد به یکی از استان های همجوار رفتیم تا در آنجا عقد کنیم اما موفق نشدیم و هیچ جایی نبود که ما را بدون اجازه خانواده‌هایمان به عقد هم در آورد. به ناچار سوار بر اتوبوس شده و این بار به سمت شمال رفتیم اما در بین راه دستگیر و به خانواده‌هایمان تحویل داده شدیم، یک بارهم کارمان به دادگاه کشید و قاضی از من سوال کرد که آیا این آقا را به عنوان شوهر آینده خود می خواهی و من هم که تحت فشار خانواد ه‌ام قرار داشتم گفتم نه!

بعد از ماجرای دادگاه پدرم خانه را فروخت و ما به یک مکان دیگری منتقل شدیم و دیگر هیچ خبری از کاوه نداشتم تا اینکه یک روز باخبر شدم که او با اصرار و فشار خانواده اش با دختر عمویش نامزد کرده است. به محض اطلاع از موضوع ناراحتی تمام وجودم را فرا گرفته بود، من که نمی توانستم از عشق کاوه دست بکشم و او را فراموش کنم وسوسه شدم تا به او زنگ بزنم، کاوه وقتی گوشی را برداشت و صدایم را شنید چنان خوشحال شد که من در دلم امید دوباره به او رسیدن زنده شد و به همین بهانه از او خواستم که یک بار دیگر به خواستگاریم بیاید و شانس خودش را امتحان کند و او هم قبول کرد.

خانواده هایمان با جلسه خواستگاری و بعد هم عقد مختصری بین ما رضایت دادند

هر دو تلاش زیادی کردیم تا اینکه موفق شدیم خانواده هایمان با جلسه خواستگاری و بعد هم عقد مختصری بین ما رضایت بدهند اما امروز که تنها چهار ماه از عقدمان گذشته دریغ از یک روز خوش که با هم داشته باشیم؛ تازه فهمیدم که کاوه چقدر اخلاقش عوض شده و دیگر مرد رویایی من نیست.کاوه مدام با دوستانش وقتش را می گذراند و هرکاری که آنها انجام می دهند او هم انجام می دهد تازه متوجه شده ام که به شیشه اعتیاد پیدا کرده یک بار هم وقتی به او اعتراض کردم من‌را زیربار مشت و لگد گرفت . دیگر هیچ چیز برایم رنگی ندارد و حالا می فهمم که دلیل آن همه مخالفت های خانواده ام چه بوده و من چه اشتباهی کرده ام.من کاوه را خیلی دوست داشتم و از همه چیزم گذشتم و به‌خاطرش می مردم؛ اما او بعد از رسیدن به من مرتب با من بد رفتاری می کند. احساس می کنم آن دل سفید و عاشقی را که فقط برای همسرم گذاشته بودم حالا دیگر سیاه شده و نفرت تمام وجودم را فرا گرفته و دیگر حاضر نیستم حتی یک لحظه با او زندگی کنم. من تمام مهریه ام را می بخشم و فقط از او طلاق می خواهم تا شاید به این وسیله به آرامش برسم.

خانواده و پیشگیری از آسیب های جوانان

کارشناس مرکز مشاوره آرامش در خصوص این ماجرا گفت: خانواده ها برای پیشگیری از بروز آسیب در جوانان باید تا حد امکان و به نیازهای آنان توجه کنند و درک درستی از آنها داشته باشند.وی افزود: متاسفانه در این ماجرای واقعی که خانواده ها با ازدواج یک زوج در موقع مناسب خود موافقت نکرده و با همین کار باعث ایجاد افسردگی، سرخوردگی، خودباختگی و نهایتاً پناه بردن به دوستان ناباب و معتاد شدن به مواد مخدر شیشه در کاوه که در گذشته یک جوان عاشق پیشه، سرزنده و شاداب بوده و برای رسیدن به عشق خود دست به هرکاری می زده، شدند.این کارشناس مشاوره عدم پایبندی به ارزش‌ها، عدم راهنمایی مناسب و صحیح نوجوانان توسط والدین و آشنا نکردن آنها با مهارت‌های زندگی و آگاه نساختن از پیامدهای روابط ناسالم را از جمله عوامل اساسی در انحطاط سرنوشت آینده جوانان یاد کرد.این کارشناس مشاوره ، نقش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب های جوانان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اگر خانواده‌ها مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند، آنها را در کشاکش زندگی همراهی کرده و از روابط ناسالم پرهیز داده و به نیازهای اساسی و حقیقی آنها در موقع خود پاسخ دهند، قطعاً فرزندانشان در آینده با آسیب ها روبه‌رو نشده و در مواجهه با مشکلات زندگی از تحمل و استقامت بیشتری برخوردار خواهند بود.

خاموش شدن عشق
فرار از خانه برای به ثمر رسیدن عشق آتشین/اشتباه بزرگ

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا