پاسخ های ویزیت رایگان

عوامل ایجاد موخوره(Hair leprosy) از زبان متخصص پوست و مو چیست؟

عوامل ایجاد موخوره(Hair leprosy) از زبان متخصص پوست و مو چیست؟

 

موخوره از جمله بیماری های مربوط به مو میباشد که خیلی از زنان درگیر آن هستند. موخوره به صورت دو شاخ دیده شدن سر مو دیده میشود و مو را نازیبا جلوه میدهد. برای جلوگیری از موخوره راههای خوبی وجود دارد کافی است به نکات زیر دقت کنید. در زیر سوال دختر جوانی را از متخصص پوست و مو مطرح کردیم و جواب آن را به صورت دقیق برای شما آورده ایم.

دختری 23 ساله هستم که موهایم خشک است و قسمت نوک آن دوشاخه می‌شود. اگر موهایم را کوتاه کنم بعدازاینکه بلند می‌شوند باز به همان‌گونه هستند. از شانه چوبی استفاده  و از سشوارهم دوری می‌کنم. لطفاً راهنمایی‌ام کنید.

دکتر تهمینه  رحیمی،  متخصص پوست و مو: به شکنندگی موها، موخوره گفته می‌شود. موخوره در موهای خشک و نازک بیشتر دیده می‌شود. شست‌وشوی موها، استفاده زیاد از سشوار و بیگودی برقی، استفاده زیاد در فواصل کوتاه از رنگ مو و دکلره، برس‌زدن خشن و ممتد موها، فرکردن، استفاده از شامپوهای نامرغوب و بلند نگه‌داشتن طولانی موها باعث خشک‌شدن مو و ابتلا به موخوره می‌شود. توصیه ما به این افراد این است که شست‌وشوی موها را کاهش دهند و در حمام به‌طور ملایم موها را بشویند و حتماً از نرم‌کننده استفاده کنند؛ همچنین در حمام موها را شانه نکنند؛ به‌علاوه قبل از خشک‌شدن ساقه، موها را با یک روغن طبیعی مانند روغن‌زیتون یا بادام یا کرم‌های مخصوص مو چرب کنند؛ همچنین از شانه‌های دانه‌درشت استفاده کنند. هرچند وقت یک‌بار موهای خود را سه سانتی‌متر بالاتر از محل موخوره کوتاه کنند و آن‌ها را ببافند؛ زیرا این عمل از موها محافظت می‌کند.

عوامل ایجاد موخوره
عوامل ایجاد موخوره(Hair leprosy) از زبان متخصص پوست و مو چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا