حوادث

مردی که با ترفند عشق در دام زن افتاد/تهدید مرد متاهل برای اخاذی

مردی که با ترفند عشق در دام زن افتاد/تهدید مرد متاهل برای اخاذی

فریب زنانی که نمیشناسید را نخورید.

«دوسال از آن ماجرا می گذشت و من این راز را به هیچکس نگفته بودم تا اینکه یک ماه پیش یک شب تلفن همراهم زنگ خورد ، گوشی را برداشتم خانمی از پشت تلفن گفت…».

کمکم کنید زندگیم در آستانه فرو پاشی است

مرد جوان که برای گرفتن کمک به مرکز مشاوره آرامش اصفهان آمده بود، پس از این پا و آن پا کردن ،حرف‌هایش را شروع کرد و گفت: سه سال پیش به عنوان شاگرد راننده در خط اصفهان – تهران کار می کردم، در رفت و آمد ها بود که متوجه شدم خانمی جوان در هر مسیری که ما سرویس داریم، مسافر ماست. در این مدت او من را کاملازیر نظر داشت من هم توجه خاصی به او می کردم ، نگاه های خاص و حرکاتش، من را مجذوب خود کرده بود بالاخره طاقت نیاوردم و در یکی از سفرها از او پرسیدم چرا مدتی است که هر وقت ما سرویس داریم، شما هم مسافرش هستید ؟
گفت: من به تو علاقه مند شدم و هرکجا بروی دنبال تو می آیم. گفتم: چرا من ؟ من چیزی در بساط ندارم . گفت: اشتباه نکن من فقط از نجابت تو خوشم آمده، بعد ادامه داد من مدتی است که می خواهم به فرانسه پیش دوستم بروم و در آنجا ادامه تحصیل بدهم، اما چون مجردم به من گذرنامه نمی دهند و به همین خاطر هم دنبال کسی می‌گشتم که من را در این راه کمک کند. با تعجب پرسیدم چه کمکی از دست من ساخته است؟ گفت: از تو می خواهم که من را عقد کنی تا بتوانم گذرنامه بگیرم من هم به تو قول می دهم به محض اینکه از ایران خارج شدم ، خودم طلاقم را از تو بگیرم ،دلم برایش سوخت و بدون اینکه موضوع را به پدر و مادرم بگویم یا با کسی مشورت کنم، قبول کردم و یک روز با هم قرار گذاشتیم و به محضر رفتیم. کار عقد که تمام شد و از محضر بیرون آمدیم، الهه از من تشکر کرد و بعد از خداحافظی دیگر او را ندیدم. روزها گذشت تا اینکه من با دختری که مادرم برایم پیدا کرده بود، ازدواج کردم .

این راز را به هیچکس نگفته بودم

دوسال از آن ماجرا می گذشت و من این راز را به هیچکس نگفته بودم تا اینکه یک ماه پیش یک شب تلفن همراهم زنگ خورد ، گوشی را برداشتم خانمی از پشت تلفن گفت: چطوری حمید، تعجب کردم که این خانم اسم من را از کجا می داند، گفتم، ببخشید خانم من شما را نمی شناسم! که ناگهان گفت: منم الهه که دو سال پیش من را عقد کردی! من زن شرعی و قانونی تو هستم، چطور من را فراموش کرده ای!

با شنیدن این حرف، دست و پاهایم شروع به لرزیدن کرد. دستم را روی گوشی گذاشتم و به همسرم گفتم من چند دقیقه می روم بیرون بسیار هیجان زده و نگران بودم سعی کردم خودم را آرام و بی تفاوت نشان بدهم . گفتم: خانم شما که دیگر از من طلاق گرفته اید و هیچ رابطه ای بین من و شما نیست. الهه گفت: نه ! من از تو طلاق نگرفته ام و تهدیدم کرد که باید به من مبلغ 25 میلیون تومان بدهی و اگر این کار را نکنی موضوع را به همسر و خانواده همسرت می گویم.
من که خیلی ترسیده بودم، ماجرا را به پلیس گزارش نکردم و با قرض کردن از اقوام و آشنایان، توانستم بخشی از مبلغ مورد نظرش را تهیه و به آدرسی که داده بود ارسال کنم، مدتی بود که از دستش راحت بودم و فکر کردم که دیگر ماجرا تمام شده، اما چند روزی است که دوباره تماس های تهدید آمیزش شروع شده و نمی‌دانم چه کنم.

ساده انگاری و زودباوری قربانیان رمزموفقیت کلاهبرداران

سرهنگ جهانگیر کریمی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در رابطه با این پرونده گفت: ارائه اسناد که معمولا جعلی است برای جلب اطمینان دیگران، جلب اعتماد از طریق جعل عناوین دولتی و تظاهر به آداب مذهبی، بزرگنمایی خود با منسوب کردن خویش به شخصیت های ذی نفوذ و دادن وعده های واهی و ترغیب به مشارکت در معاملات با سودهای وسوسه‌انگیز از ویژگی های افراد کلاهبردار است.
وی افزود: مشکل اصلی این مرد جوان، ساده انگاری و زود باور بودن و عدم توجه والدین به این مشکلات و حل آن بوده است که باعث شده فرد کلاهبردارپس از مدت‌ها زیر نظر گرفتن او، از وی سوء استفاده و اخاذی کند. سرهنگ کریمی ، عدم توانایی نه گفتن به خواسته های حتی نامعقول دیگران ، داشتن شخصیت ترسو، نداشتن قوه قضاوت و عدم شور و مشورت با دیگران، کم سوادی و تحصیلات پایین، عدم آگاهی به مسائل اقتصادی و اجتماعی، کم توجهی به مسائل دینی و اخلاقی، ضعف اخلاقی، عدم احترام به نفس انسانی، ساده لوحی و کم هوشی را از جمله عوامل فردی، فرهنگی ، مذهبی و روحی و روانی در فرد آسیب دیده عنوان کرد.

اقدامات مشاوره ای

مرد جوان در مرکز مشاوره آرامش ، مورد راهنمایی و مشاوره قرار گرفت و برای رسیدگی قضائی و طرح شکایت، به مراکز قانونی ارجاع داده شد وهمچنین جلسات مشاوره برای خانواده وی و مطلع کردن آنها به منظور جلوگیری از سوء استفاده و اخاذی زن کلاهبردار از مرد ساده که از ترس فهمیدن موضوع توسط خانمش، حاضر به پرداخت پول به کلاهبردار شده، از جمله اقدامات مشاوره ای صورت گرفته در این زمینه بود.

اخاذی از مرد متاهل
مردی که با ترفند عشق در دام زن افتاد/تهدید مرد متاهل برای اخاذی

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا