پزشکی و سلامت

پنج داروی گیاهی ضد حساسیت کدامند؟ درمان حساسیت فصلی

پنج داروی گیاهی ضد حساسیت کدامند؟ درمان حساسیت فصلی

بسیاری از مردم دچار حساسیت های فصلی هستند و در بیشتر طول سال، از این بیماری رنج می برند. عطسه، آبریزش یا خارش بینی و آبریزش چشم در فصل پاییز، از علایم حساسیت فصلی هستند.
برای درمان این نوع حساسیت، علاوه بر داروهای شیمیایی رایج، دارو های گیاهی نیز می‌توانند موثر واقع شوند.
در ادامه داروهای گیاهی موثر برای درمان حساسیت را به شما معرفی می‌کنیم که البته بسیار هم در دسترس هستند.

داروهای گیاهی ضد حساسیت

 1- چای سبز
چای سبز، داروی مؤثری است. ویتامین C موجود در چای سبز، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل بیماری‌های فصلی و حساسیت‌های فصلی مقاوم می‌کند. همچنین خاصیت آرامبخشی داشته و می‌تواند حالت تنش، افسردگی، استرس و هیجان را از بین ببرد.
 2- بادرنجبویه
بادرنجبویه از واژه‌ای یونانی به معنای زنبور گرفته شده است. این گیاه، محبوب نوعی زنبور عسل است. از نظر ترکیبات شیمیایی در اندام سبز این گیاه موادی مانند اسید اولئیک، سیترال، ژرانیول و رزماری اسید وجود دارد. این گیاه دارای اسانس تند و لیمویی است که سیترال نام دارد و در صنعت عطرسازی کاربرد دارد. این گیاه همانند یک داروی مسکن روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می‌کند و به همین دلیل آرامبخش بوده و تحریکات حساسیتی را کاهش می‌دهد.
 3- پرتقال
مصرف روزانه یک عدد پرتقال در صبح، به علت دارا بودن ویتامین C فراوان، یک آنتی‌هیستامین طبیعی محسوب شده و بدن را در مقابل آلرژی مقاوم می‌کند.
4- عسل
عسل، یکی دیگر از موارد مفید برای درمان حساسیت است. سعی کنید عسل را از مقدار کم شروع کرده و هر روز مصرف آن را بیشتر کنید؛ البته توجه داشته باشید که عسل می‌تواند برای برخی افراد، حساسیت زا باشد، اما اگر به عسل حساسیت ندارید، حتی قبل از شروع مشکل، عسل را برای پیشگیری بخورید.
برای برطرف کردن خارش بدن در حساسیت‌ها، یک حبه سیر را رنده کنید، آب آن را بگیرید و با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری زنجفیل مخلوط کنید و روی محل خارش بمالید. بعد از 3 ساعت این ضماد را با آب ولرم بشویید.
5- دارچین و زردچوبه
از گیاهان معروف و پر مصرف هستند که خاصیت ضدحساسیت بودن در آنها ثابت شده است. مصرف3 گرم برای زردچوبه و 5 گرم برای دارچین در افراد بزرگسال بلامانع است.
داروهای گیاهی ضد حساسیت کدامند؟
پنج داروی گیاهی ضد حساسیت کدامند؟ درمان حساسیت فصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا