مشاوره زناشویی

رابطه با دوستان مجرد بعد از تاهل چگونه باید باشد؟

رابطه با دوستان مجرد بعد از تاهل چگونه باید باشد؟

 

چگونه از ورود نفر سوم به زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

خیلی از جوانهایی که در ابتدای راه ازدواج قرار دارند به علت تجربه جدید مرتکب اشتباهات و خطاهایی میشوند که به دلیل خام بودن آنهاست. در صورت هر گونه اشتباهی که ناشی از هیجان زدگی باشد احتمال بروز مشکل جدی در زندگی مشترک بالا میرود.

دوران نامزدی و دوران عقد زن و شوهر بسیار به هم عشق میورزند و زندگی بسیار باب میلشان است زیرا دختر و پسر تازه به هم رسیده اند و زود وابسته هم میشوند و دوست دارند تمام وقتشان را با هم بگذرانند تا همدیگر را کشف کنند. اگر شما از آن دست افراد متاهلی هستید که شریک زندگیتان به روابط شما و دوست هایتان حساسیت نشان میدهد چند حالت دارد :

1- یا شما در ارتباط با دوستانتان زیاده روی میکنید.

2- یا طرف مقابلتان شکاک و بددل است.

3- نیاز دارد تا شما به او بیشتر توجه کنید اما شما نیاز او را به دلیل تفاوت های فردی نمیفهمید.

در یک رابطه نرمال در زندگی مشترک وقتی یکی از زن یا شوهر از رابطه اجتماعی طرف مقابلش رضایت ندارد چه کار کنیم؟

حالت اول: همسر بدبین و شکاک

در صورتی که همسرتان رفتارهای زیر را داشته باشد او بد دل و شکاک است:

اگر در قرارهایتان با دوستانتان همسرتان هم می آید تا ببیند راجه به چه چیزی صحبت میکنید

اگر همسرتان از شما سوالاتی میپرسد که به شما برمیخورد

اگر همسرتان از شما میخواهد از جمع خود با دوستانتان عکسی بگیرید تا مطمئن شود با چه کسانی بوده اید و آیا در آنجا حضور داشته اید یا نه؟

اگر همسرتان همیشه شما را  سین جیم  میکند و میپرسد علت قرار شما با دوستانتان چیست؟ یا دوستتان چطور آدمی است؟ چه کسانی در مهمانی دوستت هستند؟ و …

در این حالت در اسرع وقت به مشاوره مراجعه کنید تا بدانید با چه کسی طرفید.

حالت دوم: افراط در رفت و آمد با دوستان

اگر به دلیل رابطه با دوستانتان نامزدتان حساس شده است شاید شما هم در رابطه با دوستانتان افراطی عمل میکنید. اگر یکی از زن و شوهر بیش از حد با دوستانش وقت بگذراند طرف مقابل رویش حساس شده و دائم وی را کنترل میکند. پس همیشه سعس کنید در حد اعتدال با دوستهایتان رفت و آمد داشته باشید. بیشتر وقت خود را با شریک زندگیتان بگذرانید. در دوران نامزدی سعی کنید طرف مقابلتان را خوب بشناسید. شما باید از دوران مجردی خود فاصله بگیرید .

حالت سوم:احترام به نظر طرف مقابل در رابطه با دوستان

اگر شریک زندگیتان از یکی یا چندتا از دوستهای شما خوشش نمی آید علتش را بپرسید و بفهمید ملاک های دوست شدن از نظر او چیست؟ همچنین شما هم علت دوستی با دوستانتان را برایش شرح دهید و ملاک های خود را بیان کنید و میزان صمیمیت خود را با آنها به همسرتان بگویید. همواره به همسرتان احترام بگذارید و به او اطمینان دهید که با دوستانی رفت و آمد میکنید که از نظر او هم تایید شده هستند.

توجه کنید بعد از ازدواج منطقی نیست با دوستان مجرد خود رابطه داشته باشید زیرا شما در دو دنیای متفاوت سیر میکنید و دغدغه هایتان مثل هم نیست. افراد مجرد به دلیل نداشتن مسئولیت وقتشان مال خودشان است و دغدغه زندگی مشترک ندارند و راحت میتوانند برای وقت خودشان تصمیم بگیرند اما فرد متاهل باید به اندازه کافی برای همسرش وقت بگذارد تا روابط زناشویی وی مختل نشود.

پس سعی کنید آرام آرام و بدون پیش آمدن ناراحتی متاهل بودن خود را بپذیرید و تغییر قالب دهید و تصور نکنید از چسبیدن به دوستان مجردتان خیلی لذت میبرید ،اگر اینطور هست شروع زندگی مشترک برای شما زود است.

رابطه با دوستان مجرد پس از ازدواج
رابطه با دوستان مجرد بعد از تاهل چگونه باید باشد؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا