پاسخ های ویزیت رایگان

تاثیر استفاده از تکه آهن در قابلمه غذا (پختن غذا در ظروف مسی)

پخت غذا درظروف مسی یا انداختن تکه آهن درظرف به کاهش کم خونی کمک می کند؟ آیا در قابلمه از تکه آهن برای رفع کم خونی میتوان استفاده کرد؟ استفاده از تکه آهن در قابلمه غذا چه تاثیری دارد؟

اگر شما هم از کم خونی رنج می‌برید و به دنبال راهی برای جبران فقر آهن بدنتان هستید این مطلب را از دست ندهید.

حتما شنیده اید که افرادی که به کم خونی مبتلا هستند در قابلمه غذایشان تکه آهن می اندازند یا از ظروف مسی برای پختن غذایشان استفاده می‌کنند. اما آیا واقعا این کار تاثیری دارد؟ با هم پاسخ دکتر محمدحسن انتظاری را در این باره می‌شنویم.

پرسش: پخت غذا درظروف مسی یا انداختن تکه آهن درظرف به کاهش کم خونی کمک می کند؟

پاسخ: دکتر محمدحسن انتظاری:

بدن ما هم به آهن نیاز دارد و هم به مس که از هر روشی می‌توانیم این مواد را به دست بیاوریم؛ منتهی بزرگ‌ترین مشکلی که داریم بحث ناخالصی‌شان است؛ زیرا برای سفیدسازی ظروف مسی از ترکیبات قلع استفاده می شود که بعضا آلوده به سرب است و  وقتی با غذاهای اسیدی ترکیب می‌شوند درطولانی‌مدت باعث بیماری‌ می شوند.

درباره آهن(نعل،میخ و غیره) نیز به دلیل همین  ناخالصی‌ها بهتر است استفاده نشود؛ زیرا آهن صنعتی واقعا خوراکی نیست. به‌طور کلی توصیه می‌شود با مصرف غذا و درصورت کم‌خونی شدید با استفاده ازترکیبات دارویی و اقدامات درمانی که با تجویز پزشک صورت می‌گیرد، به کاهش کم خونی خودمان کمک  کنیم .

پختن غذا در ظروف مسی
تاثیر استفاده از تکه آهن در قابلمه غذا / پختن غذا در ظروف مسی

همچنین بخوانید

‫3 نظرها

  1. با سلام و احترام خدمت شما. اما با همین چند جمله نمی توان پیشنیه هزاران ساله ی طب رو نادیده رفت. در حالی که هنوز بررسی لازم در مورد قرص ها و مکمل های شیمیایی که ممکن است آینده فرزندانمان را با خطرهای واقعا ناشناخته ای تهدید کنه، صورت نگرفته.

  2. میشد حدس زد که یه دکتر چنین توصیه ای کنه. هیچ اشاره ای به ضررای بیشمار داروها و مواد شیمیایی نمیکنه ولی گیر داده به ترکیباتی که ممکنه تو آهن یا مس باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا