دسته بندی نشده

طب سوزنی روح برای رهاسازی احساسات

طب سوزنی روح برای رهاسازی احساسات

 براساس واقعیت، بدن ما یک موجود فوق العاده هوشمند است که همه خاطرات گذشته خود را دریک بانک اطلاعاتی ودر بخشی که دور از دسترس ماست و ما به نام ضمیر نا خود آگاه می شناسیمش ذخیره می کند .آیا تاکنون از دست همسر ، رئیس یا پدر و مادرخسته وآزرده شده اید ؟ آیا در زندگی احساس عصبانیت را تجربه کرده اید ؟
به طور تقربیی درعرض چند دقیقه و یا چند ساعت یا چند روز بعد حالتان بهتر شده است و به زندگی روزانه خود برگشته اید. از طریق روش تکنیک رها سازی احساسات (ئی اف تی)      می توان به این باور رسید که این تنش ها با همسر ، رئیس و یا والدین  تمام نشده است و شما در بقیه عمر خود ناخود آگاه این خاطرات را با خود حمل می کنید و به همه جا می برید.در همین زمینه در این شماره پای صحبت نازنین سخاوتی  مربی تکنیک رها سازی احساسات ( مربی زندگی ) نشستیم: بدن هوشمند ما علائمی مبنی بر احساس ناخوشایندش به خاطرات تلخ را به شکل درد در جسم    بروز  می دهد،  متأسفانه بازگشت خاطرات بد به شکل درد ، گرفتگی و احساس بد مخابره می شود و ما بدون توجه به ریشه درد به سراغ نمود بیرونی درد در جسممان می رویم و سعی در درمان آن می کنیم . گاهی اوقات این درمان نتیجه می دهد اما گاهی نیز این درد به شکل های مختلف به سراغ مان می آید و هرگز ما را ترک نمی کند .

 سالها پیش یک مهندس آمریکایی به نام کری کربی کریگ توانست روشی را کشف کندکه با دسترسی به ناخودآگاه  و خنثی کردن احساس ناشی از خاطرات به درد مراجعانش برای همیشه پایان دهد.گری گریک در سال 1991 به همراه دکتر راجر کالاهان روانشناسی تیزهوش و اهل مطالعه آشکار شد و چهار سال را صرف ایجاد روش کرد ودر سال 1995 آن را در برخی محافل خصوصی مطرح نمود و از 1997 اقدام به برگزاری همایش و آموزش و اجرای روش خود کرد.

ئی اف تی چیست ؟
گاهی اوقات این روش را می توان به عنوان طب سوزنی روحی یا طب سوزنی بدون سوزن تعریف کرد . به   در این روش بر برخی نقاط مورد استفاده در طب سوزنی و فشاری با سر انگشتان ضرباتی زده می شود و همزمان فرد بر روی مشکل خود تمرکز می نماید و گاهی هم کلمات و جملاتی به زبان می آورد که به تمرکز بیشتر کمک می کنند. این روش فاقد عوارض جانبی است وبعید به نظر می رسد که اگر فردی با سر انگشتان خود ضرباتی بر بعضی نقاط بدنش بزند دچار مشکلی بشود.
تاکنون نیز علی رغم این که ده ها میلیون تن از این روش بهره برده اند حتی یک نفر مدعی افزایش مشکل و یا تاثیر جانبی منفی سوء نگشته است .
اولین بار که ئی اف تی را یاد گرفتم متوجه شدم که کل ماجرا ضربه زدن به نقاط خاص از بدن است و تکرار جملاتی خاص است که در ابتدا گمان کرد م روشی خرافی است و نا امید شدم ولی به سرعت با گرفتن نتایج هر چه بیشتر برای خودم و مراجعانم، نظرم به کلی تغییر کرد و در حال حاضر ئی اف تی را روش معجزه گر می دانم .
این بهبود بطوری واضح است که افراد پس از رهایی از بار احساسی گذشته می توانند روش کوچینگ را به مراجعان دیگر معرفی کنند  تاآنها نیز از این طریق بتوانند آینده ای رویائی برای خود رقم بزنند .

سیستمی شبیه به مدارالکتریسته
این مربی زندگی با تأکید بر این که در بدن ما انسانها یک سیستم الکتریکی شبیه سیم کشی خانه وجود دارد،
می گوید : از طریق این مدار الکتریسته انرژی عبور می کند و اعضای داخلی بدن ما را به هم وصل می کند در حالی که سیستم الکتریکی بدن ما بسیار پیچیده تر از هر سیم کشی خانگی است این سیستم الکتریکی بدن از هر سوپر کامپیوتری قوی تر است.
ضربه زنی جریان الکتریکی را جاری می کند چرا که در زمان ضربه زدن جملاتی خاص با جزئیات مطرح می شود که سیستم هیجانی و احساسس ما فعال می شود و در حین ضربه زدن این انرژی ها ی مخفی شده در جسم ما آزاد می شود و به حرکت می افتد .
به طور قطع تاکنون از طریق دست کشیدن از نفرت و انزجار می توان بیماران سرطانی را هم درمان کرد چرا که هنگامی که به راستی خود را دوست بداریم همه چیزهای نیکوی زندگی به حرکت در آمده و به سوی ما می آیند، فقط این اتفاق در صورتی می افتدکه گذشته خود را رها کنیم و همه را ببخشاییم و تنها مشتاقانه بخواهیم که خویشتن دوستی را بیاموزیم.
دلیل کارایی ئی اف تی، اثر مستقیم محرک ها بر مغز است.  تصاویری که توسط روشهای ام آرآی از مغز گرفته می شود نشان می دهند که تحریک نقاط طب سوزنی به طور مستقیم پیام هایی را به نواحی بقا در مغز می فرستند و این نواحی       همان هایی هستند تعیین می کنند که باید در برابر خطر بایستیم یا فرار کنیم .

رهایی احساس

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا