حوادث

به آتش کشیدن همسر به دنبال طلاق غیابی

به آتش کشیدن همسر به دنبال طلاق غیابی

 از ماشین پیاده شده و با او شروع به صحبت کردم، اما صحبت های ما به درگیری لفظی کشیده شد ؛ در این موقع به سراغ ظرف حاوی بنزین رفته و مقداری از آن را بر روی دستان خود ریختم که ناگهان همسرم ظرف حاوی بنزین را از من گرفت و مابقی بنزین را بر روی خودش ریخت ؛ در همین لحظه با روشن کردن فندک، قصد آتش زدن هر دو نفرمان را داشتم که ناگهان ….

تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری
مأموران یکی از کلانتری های پایتخت، در حین گشت زنی در خیابان، به فردی حدودا 40 ساله مظنون و در بازرسی اولیه از وی، موفق به کشف یک قبضه چاقو و یک رشته گردنبند دخترانه شدند . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری،متهم به نام رامین دستگیر و همزمان با ثبت مشخصات متهم دستگیر شده در سیستم جامع پلیس آگاهی،کارآگاهان با بررسی سوابق مجرمین قاتل متواری،اطلاع پیدا کردند که جنایتی خانوادگی در شهرستان ارومیه به وقوع پیوسته که مشخصات عامل متواری آن جنایت، با مشخصات ظاهری فرد دستگیر شده به اتهام زورگیری، یکسان است؛ لذا ضمن هماهنگی با معاونت مبارز با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی،این شخص جهت انجام تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت .
متهم دستگیر شده، قاتل همسرش بود
در تحقیقات تکمیلی و احراز دقیق هویت متهم ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که فرد دستگیر شده، همان متهم متواری شده از شهرستان ارومیه است که پس از آتش زدن همسرش به نام شیوا ( 24 ساله ) از محل جنایت متواری و به تهران آمده است .
اعتراف به ارتکاب جنایت
متهم پس از شناسایی دقیق توسط کارآگاهان ، صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در خصوص انگیزه جنایت و قتل همسرش به کارآگاهان، گفت : همسرم بدون اطلاع بنده و در حالی‌که من از حدود چهار ماه پیش  در تهران مشغول مسافرکشی بودم، به صورت غیابی اقدام به گرفتن حکم طلاق کرد. متهم در خصوص نحوه اطلاع از طلاق همسرش نیز به کارآگاهان گفت :  اواخر مهرماه سال جاری (1395 ) در خیابان در حال مسافرکشی بودم که متوجه آمدن یک پیامک از سوی همسرم شدم ؛زمانی‌که پیام را باز کردم، با تصویر حکم طلاق غیابی روبه رو شدم که در آن آمده بود همسرم به صورت غیابی از من طلاق گرفته است. متهم در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت:شبانه به سمت  شهرستان  ارومیه حرکت کردم و صبح به در منزل پدرِ همسرم رسیدم ؛ ابتدا پدر همسرم در منزل آمد و در ادامه ، همسرم نیز به دنبالش به مقابل در خانه آمد ؛ شیوا با نشان دادن برگه حکم دادگاه عنوان داشت که از من طلاق گرفته و دیگر حاضر به ادامه زندگی با من نیست .
نمی خواستم او را به قتل برسانم
متهم در خصوص زمان ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : دو روز در ارومیه ماندم تا شاید به واسطه صحبت کردن با شیوا و همچنین درخواست کمک از بستگان و دوستان ، او را به زندگی با خودم بازگردانم، اما متأسفانه وی حاضر به ادامه زندگی با من نبود تا اینکه نهایتا  پس از تهیه ظرف حاوی بنزین و قرار دادن آن در صندوق عقب ماشین خود، به سمت منزل پدر همسرم حرکت کردم و همسرم را با خودرو 206 که قبلا برایش خریده بودم ، در مقابل خانه پدرش رویت کردم ؛ از ماشین پیاده شده و با او شروع به صحبت کردم، اما صحبت های ما به درگیری لفظی کشیده شد ؛ در این موقع به سراغ ظرف حاوی بنزین رفته و مقداری از آن را بر روی دستان خود ریختم که ناگهان همسرم ظرف حاوی بنزین را از من گرفت و مابقی بنزین را بر روی خودش ریخت ؛در همین لحظه با روشن کردن فندک،قصد آتش زدن هر دو نفرمان را داشتم که ناگهان لباس های همسرم شعله ور شد و او با همان وضعیت به داخل خیابان دوید ؛ من نیز از ناحیه دست چپ دچار سوختگی شدم ؛ بسیار ترسیده بودم و به سرعت محل را ترک کردم . از ترس دستگیری توسط پلیس و برخورد خانواده همسرم از ارومیه خارج شده و به شهرستان سلماس رفتم ؛پس از انجام اقدامات درمانی بر روی دست خود ، به تهران آمدم ؛ طی این مدت بلامکان بودم تا نهایتا توسط مأموران و زمانی‌که قصد خرید نان داشتم، دستگیر شدم.

به آتش کشیدن همسر به دنبال طلاق غیابی

یلدا توکلی- روزنامه نسل فردا

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا