پزشکی و سلامت

گل گاو زبان دشمن کبد

گل گاو زبان دشمن کبد

امروزه خیلی ها برای درمان کم خوابی و تپش قلب خود به سراغ داروهای شیمیایی نمیروند و ترجیح میدهند از داروهای گیاهی استفاده کنند. گل گاوزبان از جمله داروهای گیاهی رایج است که برای کاهش استرس و اضطراب و تپش قلب مصرف میشود اما آیا درباره مضرات گل گاو زبان چیزی میدانید؟

گل گاو زبان دارای گلهای لاجوردی میباشد و گونه های متفاوتی دارد. گل گاو زبان فواید زیادی دارد. از جمله خواص گل گاو زبان آرام کردن اعصاب میباشد . در مصرف این داروی گیاهی باید جانب احتیاط را رعایت کرد زیرا در صورت استفاده بی رویه و نابجای آن میتواند سلامت بدن را به خطر بیندازد و به بدن صدمات جدی وارد کند.

از جمله گیاهان پر مصرف در زمینه آرام کردن اعصاب گل گاو زبان میباشد. این گیاه در طب سنتی برای کاهش استرس، کاهش اضطراب و نگرانی و تپش قلب توصیه میشود. مزاج گل گاو زبان سرد و معتدل میباشد و در تغییر مزاج بدن موثر است. خیلی از افراد برای کم کردن سودای بدنشان از این گیاه استفاده میکنند. گل گاو زبان با کاهش سودا در بدن سبب بی خوابی و خشک شدن بینی میشود. افراد برای خواب بهتر و آرامش بخشی از گل گاو زبان استفاده میکنند البته باید توجه کرد استفاده مکرر از این گیاه دارویی بیشتر از یک ماه کبد را مسموم میکند.

کاهش سودای بدن با گل گاو زبان

نشانه های بدن سودا دار چیست؟

از نشانه های بدنی که سودا دارد میتوان به کم حرفی، انزوا و گوشه گیری، صحبت کردن در خواب،بدگمانی،کدورت و خشکی پوست،افکار منفی فراوان، پرخاش کردن، خواب‌های پریشان و ترسناک،بدبینی و سوء ظن اشاره کرد.

فرد با بدن سودا دار روی زبانش مزه ترشی و گسی را احساس میکند و روی پوستش چین و چروک دیده میشود. استفاده از گل گاو زبان باعث کاهش این علائم میشود.

بهترین زمان مصرف داروهای گیاهی یک ساعت بعد و قبل از غذاست. داروهای گیاهی نباید با غذا همزمان مصرف شوند تا تاثیرش بیشتر شود.

طریقه مصرف گل گاو زبان:

در روز دو مرتبه گل گاو زبان را دم کنید و بنوشید. الان در بازار به صورت کیسه ای در دسترس است. شربت و عرق گل گاو زبان هم موجود میباشد. شربت گل گاو زبان را میتوان باشربت والرین یا سنبل‌الطیب مصرف کرد. این شربت خواب آور است و به انسان آرامش خاصی میدهد.

درمان کم خوابی با گل گاوزبان:

گل گاو زبان نسبت به گل بنفشه برای کم خوابی موثرتر است.

مضرات گل گاو زبان را بشناسید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا