آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه دنده کباب خوشمزه

طرز تهیه دنده کباب خوشمزه

دنده کباب یا همان کباب دنده غذای بسیار لذیذی است که در کرمانشاه شهرت زیادی دارد. در زیر دستور تهیه دنده کباب را در فر شرح میدهیم.

طرز تهیه کباب دنده:

دمای فر را روی 135 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید فر گرم شود. دنده ها را به صورتی که گوشت دنده رو به پایین قرار بگیرد روی تخته ای بگذارید از استخوان ها پوسته ای که دنده را پوشانده پیدا کرده و جدا کنید. پشت و روی دنده را با فلفل و نمک طعم دارش کنید. یک پیرکس بزرگ بردارید و دنده را در آن قرار دهید اگر دنده در پیرکس جا نشد آن را نصف کنید. روی پیرکس را با دو ورقه فویل از جنس آلومینیوم بکشید. بین 4 ساعت تا 4.5 ساعت بگذارید دنده در فر بپزد تا کوشت براحتی از استخوان کنده بشود.

سپس توری فر را به بالاترین طبقه منتقل کنید. تا وقتی که سس باربکیو به صورت کاراملی شود حرارت را بالا ببرید( 3 تا 4 دقیقه)

در فر را باز کنید و دنده ها را ازآن خارج کنید. روکش فویل را از روی پیرکس بردارید و پشت و روی دنده را به سس باربیکیو زیادی آغشته کنید. در فر کباب کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه سس باربکیوی برای دنده کباب

روغن را در ظرفی بریزید و آن را با حرارت متوسطی داغ کنید. پیاز ها را به روغن اضافه کنید و سرخشان کنید تا رنگشان نیمه شفاف شود. زیره را به پیاز اضافه کنید و مخلوط کنید. سرکه سیب ، سس تند، شکر قهوه ای و سس کچاپ را در پیاز بریزید و خوب مخلوط کنید. در نهایت مقداری نمک اضافه کنید و اجازه دهید 2 دقیقه بپزد.

طرز تهیه دنده کباب

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا