خانه داری

نکات مختلف آشپزی و خانه داری

نکات مختلف آشپزی و خانه داری

 

لیوانهای شیشه ای کدر شده با چایی:

اگر فنجان ها یا لیوانهای شیشه ای شما بخاطر خوردن چای، قهوه و… کدر شده اند. یکبار در هفته همه لیوانهای کدر شده را در محلول نمک و سرکه قرار دهید تا درخشان شوند.

پختن غذا در مسافرت:

اگر در مسافرت یا پارک قصد پختن غذا در قابلمه خود روی زغال را دارید، پشت قابلمه را گل بمالید تا از سیاه شدن پشت قابلمه جلوگیری شود.

خوشبو کردن منزل

اگر میخواهید فضای خانه تان را خوشبو کنید یک قند بردارید در یک نعلبکی بگذارید و روی آن ادکلن خوشبویی بریزید به شکلی که کل قند خیس شود و قند را آتش بزنید وقتی ادکلن تمام شد آتش قند را خاموش کنید تا خانه تان خوشبو شود.

کپک زدن میوه ها در جا میوه ای یخچال:

اگر میوه هایتان با قرار داده شدن در جا میوه ای پس از چند روز گندیده میشوند به دلیل رطوبت یخچال و آبی است که در میوه ذخیره میشود برای جلوگیری از گندیدن و کپک زدن میوه یک تکه اسفنج مصنوعی یا طبیعی در جا میوه ای قرار دهید تا رطوبت و آب جا میوه ای را جذب کند و میوه ها سالم بمانند.

زود جوش آمدن کتری یا سماور:

ابتدا آنها را تا نصفه آب کنید و وقتی آبش گرم شد بقیه آب را اضافه کنید تا سریعتر آب به جوش بیاید.

درست کردن رب:

خیلی از خانم ها هنگام درست کردن رب آب سفیدی که از آن خارج میشود را دور میریزند درحالی که آن آب  سفید شامل مواد معدنی زیادیست و خاصیت گوجه به همان است. به اعتقاد این خانم ها با از دست رفتن این آب رب رنگ قشنگتری به خود میگیرد. در واقع این آب سفید از کپک زدن رب جلوگیری میکند. اگر میخواهید ربتان قرمز شود یک ظرف استیل بردارید و آب گوجه را در آن بجوشانید. مقداری روغن آب شده روی ظرف رب بریزید تا کپک نزند.

زودپز:

روی زودپز تازه خاموش شده به هیچوجه آب نریزید زیرا به دیر پز تبدیل میشود و  غذا دیرتر میپزد . ضمن اینکه کار خطرناکی است .

سیاه شدن قابلمه از جنس آلومینیوم:

برای جلوگیری از سیاه شدن قابلمه آلومینیومی خود موقع پختن حبوبات چند قطره آبلیمو یا سرکه در آن بریزید تا هم طعم حبوبات بهتر شود هم قابلمه سفید باقی بماند.

نکات خانه داری مختلف

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا